GWARANTOWANE TERMINY
Jesteś tutaj: strona głównastrefa wiedzyAtmosfera w pracy a motywacja pracowników
MENU

Atmosfera w pracy a motywacja pracowników


Kategoria: Kompetencje miękkie w pracy, HR w praktyce
4Feb

Atmosfera w miejscu pracy jest bardzo istotną kwestią z punktu widzenia zarówno pracowników, jak i pracodawcy. Ten psychospołeczny czynnik ma duży wpływ na samopoczucie oraz motywację pracowników, a co za tym idzie wpływa również na ich efektywność.

Atmosfera w pracy w świetle badań

Problem wpływu atmosfery na zaangażowanie w wykonywane obowiązki został poruszony w badaniu przeprowadzonym przez portal szybkopraca.pl. Ponad połowa ankietowanych stwierdziła, że atmosfera w ich miejscu pracy jest zła lub nie do zniesienia. Są to wyniki alarmujące. Zwłaszcza biorąc pod uwagę, że około 80% ankietowanych jest zdania, że atmosfera w miejscu pracy jest dla nich kwestią zasadniczą, jeśli chodzi o ich zaangażowanie w obowiązki.

Co tworzy atmosferę w miejscu pracy?

Przede wszystkim ludzie. Zarówno kierownictwo, jak i współpracownicy i ich wzajemne relacje. Dodatkowo wpływ mają również ogólne nastroje panujące w firmie, wynikające z systemu wynagrodzeń, dodatkowych benefitów, czy sytuacji finansowej przedsiębiorstwa.

Dlaczego atmosfera w pracy jest tak istotna?

Ponieważ to właśnie w pracy spędzamy większą część naszego dnia. Niesprzyjająca atmosfera sprawia, że udajemy się do pracy niechętnie. Niekiedy odczuwamy lęk, w innej sytuacji podejrzliwość. Tego typu uczucia pochłaniają nasze zasoby energetyczne. Zamiast skupić się w pełni na wykonywanym zadaniu, mając poczucie wsparcia ze strony reszty załogi, część naszej energii zużywamy na czynne lub bierne uczestnictwo w konfliktach.

Jak możemy wpływać na atmosferę w pracy?

Zaczynając od samych siebie. W jaki sposób?

  • Przychodząc do pracy wypoczęci i o ile to możliwe, w dobrym nastroju.
  • W obliczu sytuacji konfliktowej, opanowując własne emocje i dążąc do porozumienia.
  • Starając się być szczerymi, a jednocześnie szanując czyjeś granice.
  • Rozwiązując konflikty w zarodku, jak najszybciej, nie dążąc do ich eskalacji.
  • Będąc wyrozumiałymi dla innych, dbając przy tym o własne granice.

Autor: Mariola Such

Wiemy jak ważna jest atmosfera i komunikacja w pracy. Zapraszamy do budowania dobrego kontaktu z współpracownikami na naszych szkoleniach: 

 

Wybrani Klienci:

Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.
Więcej informacji o plikach cookies znajdziesz tutaj
Kliknij ZGADZAM SIĘ, aby ta informacja nie wyświetlała się ponownie
Cognity.pl