GWARANTOWANE TERMINY
Jesteś tutaj: strona głównastrefa wiedzyCzynniki rankingowe Google – pozycjonowanie domeny i strony internetowej
MENU

Czynniki rankingowe Google – pozycjonowanie domeny i strony internetowej


Kategoria: Kurs SEO, Literatura specjalistyczna
31Jan

Algorytm pozycjonujący Google wykorzystuje wiele czynników, jego zasada działania jest bardzo złożona i rozbudowana. Nie można ściśle wyróżnić wszystkich z nich, ponieważ są strzeżone tajemnicą, a działanie algorytmów jest nieustannie zmieniane. W niniejszym artykule przedstawić 45 znanych czynników rankingowych, które wpływają na pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google.

Domena

1. Słowo kluczowe w nazwie domeny – traktowane jest jako oznaka dopasowania, Google pogrubia słowo kluczowe wśród wyników wyszukiwania.
2. Słowo kluczowe – pierwszym słowem w domenie, stosując tę zasadę zyskuje się przewagę nad domenami, które znajdują się w środku lub w końcu domeny.
3. Słowo kluczowe w nazwie subdomeny zwiększa rangę.
4. Odległa data wygaśnięcia domeny. Cenne domeny zazwyczaj są opłacane na okresy długoterminowe.
5. WHOIS – publiczna bądź ukryta deklaracja własności. Inne strony właściciela, który był wcześniej karany, będą sprawdzane przez Google.
6. Wiek domeny – jest brany pod uwagę, jednak nie jest to jeden z kluczowych czynników.
7. Krajowe rozszerzenie Top-Level Domain polepsza pozycję dla danego kraju i zmniejsza potencjał witryny globalnie.

Elementy strony internetowej

8. Słowo kluczowe w tytule jest mocnym sygnałem SEO.
9. Słowo kluczowe rozpoczynające tytuł – będzie skuteczniejsze niż słowo znajdujące się na końcu.
10. Słowo kluczowe w opisie – oznaka wskazująca na trafność.
11. Słowo kluczowe w nagłówku H1.
12. Słowo kluczowe jako często używane wyrażenie w tekście.
13. Długość artykułu – ilość słów wskazuje na to, czy dane zagadnienie jest omawiane dokładnie czy też pobieżnie.
14. Gęstość słów kluczowych jest wykorzystywana do zdefiniowania tematyki danej witryny.
15. Latent semantic indexing (LSI) są frazami, które ułatwiają algorytmom wyszukiwarek zrozumieć i określać znaczenia słów, które posiadają wiele znaczeń.
16. Prędkość wczytywania strony. Należy zadbać o poprawę prędkości ładowania witryny internetowej.
17. Kopiowane treści (duplicate content) jest złym posunięciem jeśli chodzi o teksty zamieszczane na stronie, ponieważ mogą ograniczać pojawianie się w wynikach wyszukiwania.
18. Optymalizacja grafik. Obrazy zamieszczane na stronie powinny wysyłać sygnały dopasowania poprzez nazwę, alt tekst, tytuł, opis oraz podpis.
19. Aktualizacja treści wpływa korzystnie na pozycję w rankingu. Istotna jest jej wielkość, czyli zakres zmian.
20. Częstotliwość aktualizacji witryny internetowej.
21. Eksponowanie słów kluczowych w początkowej części zawartości strony.
22. Słowa kluczowe w nagłówkach H2 i H3.
23. Kolejność słów kluczowych, analiza słów kluczowych jest bardzo ważna, zmiana kolejności wyrazów może wpłynąć na rangę.
24. Poziom linków wychodzących – autorytety stron dają informacje o jakości strony.
25. Poprawność gramatyczna i ortograficzna świadczy o wartości witryny.
26. Oryginalność treści zamieszczanych na stronie, występowanie kopii wpływa negatywnie na ranking.
27. Ilość odnośników – zbyt wiele linków wychodzących może obniżyć pozycję w wyszukiwarce.
28. Zamieszczane pliki multimedialne, tj. filmy, zdjęcia itp. są sygnałem o jakości.
29. Ilość i jakość wewnętrznych linków – ilość wewnętrznych linków do konkretnej strony, sygnalizuje o jej istotności wobec innych stron w witrynie. Linki wewnętrzne z wysokim PageRank wpływają korzystnie na ranking.
30. Niedziałające linki są oznaką porzucenia bądź zaniedbania strony.
31. Czytelność strony www.
32. Ilość linków partnerskich – jeśli będzie ich wiele, algorytm może skierować uwagę na inne czynniki jakościowe.
33. Walidacja W3C – błędy w kodzie HTML mogą wpłynąć negatywnie na pozycję w wyszukiwarce Google.
34. Autorytet domeny treści zamieszczane na domenie o wysokim autorytecie będą zajmowały wyższe wyniki pozycjonowania.
35. PageRank strony – witryny z wyższym PageRank są lepiej pozycjonowane niż te z niskim.
36. Długość adresów URL długie adresy mogą obniżyć pozycję w wynikach wyszukiwania.
37. Ścieżka URL strony znajdujące się blisko strony głównej posiadają większy autorytet.
38. Kategoria strony, która jest mocno związana z kategorią danej witryny ma wyższy sygnał trafności.
39. Kategoria w adresie URL dostarcza informacje, że strona jest powiązana właśnie z tą kategorią.
40. Źródła podane w przypadku korzystania z literatury, cytatów i innych źródeł materiałów wskazują na ich jakość.
41. Numerowane i wypunktowane listy są przyjazne dla czytelników, dlatego też Google je docenia.
42. Priorytety w mapie strony wskazują na czynniki jakościowe.
43. Jakość strony dla innych słów kluczowych, wysokie pozycjonowanie na inne frazy daje wewnętrzny znak jakości.
44. Układ strony przyjazny dla użytkowników.
45. Użyteczna treść jest ważna podczas oceny jakości witryny.

To tylko część wiedzy dotycząca czynników rankingowych wyszukiwarki Google. Jest to zagadnienie bardzo rozbudowane i wymaga szerszego zapoznania się z wieloma aspektami dotyczącymi pozycjonowania. Oferujemy szkolenie E-marketing i SEO. Pozycjonowanie i optymalizacja w Google, przeznaczone jest dla osób, które:

  • pragną samodzielnie pozycjonować strony internetowe,
  • chcą zdobyć wyższą pozycję witryny w wynikach wyszukiwania,
  • chcą sprawić, aby strona www była bardziej wartościowa dla użytkowników i wyszukiwarek,
  • na co dzień zajmują się pozycjonowaniem stron i poszukują dodatkowej dawki wiedzy.

Wybrani Klienci:

Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.
Więcej informacji o plikach cookies znajdziesz tutaj
Kliknij ZGADZAM SIĘ, aby ta informacja nie wyświetlała się ponownie
Cognity.pl