GWARANTOWANE TERMINY
Jesteś tutaj: strona głównastrefa wiedzyDlaczego warto brać udział w warsztatach i szkoleniach – psychologia rozwoju
MENU

Dlaczego warto brać udział w warsztatach i szkoleniach – psychologia rozwoju


Kategoria: Kompetencje miękkie w pracy, Perfekcyjna Asystentka
14Nov

Powszechny dostęp do poszerzania wiedzy i umiejętności jest niewątpliwie ogromnym plusem naszych czasów. Począwszy od szkoleń branżowych, poprzez kursy językowe, czy warsztaty artystyczne. Stale mamy dostęp do szerokiej oferty zajęć poszerzających naszą wiedzę. Czy warto z nich korzystać? Czy zajęcia grupowe to dobry pomysł na poszerzanie wiedzy?

Neuroplastyczność mózgu

Najnowsze doniesienia naukowe dostarczają kolejnych argumentów dotyczących plastyczności naszego mózgu. Dawniej wierzono, że mózg człowieka jest stałą strukturą, w której nie zachodzą zmiany w trakcie biegu całego życia. Później sądzono, że uczymy się jedynie do pewnego wieku, a mózg człowieka dorosłego może się wyłącznie starzeć.

Dzięki najnowszym metodom obrazowania pracy mózgu, wiemy jednak, że nie jest to prawda. Mózg człowieka jest strukturą niezwykle plastyczną i odzwierciedla doświadczenia całego naszego życia. To właśnie dzięki tej plastyczności jesteśmy w stanie uczyć się nowych rzeczy. Umiejętność ta nie zanika z wiekiem i nawet w podeszłym wieku jesteśmy w stanie przyswajać nowe informacje.

Społeczny aspekt uczenia się

Uczenie się jest procesem złożonym i niezwykle fascynującym. Ma na nie wpływ wiele czynników. Część z nich jest czynnikami natury społecznej. Oto dlaczego warsztaty i szkolenia grupowe, mogą skutecznie wspomagać uczenie się:

Emocje. Jednym z istotnych czynników wpływających na uczenie się, są towarzyszące mu emocje. Samo pobudzenie emocjonalne sprzyja zapamiętywaniu, natomiast emocje pozytywne jeszcze bardziej wspomagają ten proces. Warsztaty prowadzone przez pasjonatów danej dziedziny zdecydowanie mogą dostarczyć nam pobudzenia emocjonalnego, jak i pozytywnych emocji.

Dopamina. Badania wykazały, że aktywność układu dopaminergicznego znacznie sprzyja uczeniu się. Układ ten aktywowany jest w przypadku odczuwania przyjemności, takiej jak na przykład jedzenie czekolady. Przyjemne interakcje z innymi członkami grupy mogą znacznie podnieść efektywność procesów uczenia się zachodzących w naszym mózgu.

Naśladownictwo. Już od wielu lat psychologom znana jest teoria społecznego uczenia się Alberta Bandury. Zakłada ona, że proces uczenia się zachodzi również na drodze obserwacji i naśladownictwa konsekwencji zachowań innych osób. Sprawia to, że obserwowane doświadczenia innych mogą również ubogacać nas samych.

 "Połączenie sił to początek, pozostanie razem to postęp, wspólna praca to sukces". ~Henry Ford

Kierunek, w jakim będziemy chcieli się rozwijać ma tutaj niewielkie znaczenie. Jeżeli tylko znajdziemy w sobie motywację i pewną dozę cierpliwości, zdecydowanie warto jest podejmować wysiłek dalszego kształcenia. Nasz mózg będzie działał sprawniej, a my posiądziemy nowe umiejętności. Zajęcia grupowe są tutaj dobrym rozwiązaniem, ponieważ z dużym prawdopodobieństwem będą wspomagały sam proces i uczenie się będzie przebiegało efektywniej.

Autor: Mariola Such

Wybrani Klienci:

Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.
Więcej informacji o plikach cookies znajdziesz tutaj
Kliknij ZGADZAM SIĘ, aby ta informacja nie wyświetlała się ponownie
Cognity.pl