GWARANTOWANE TERMINY
Jesteś tutaj: strona głównastrefa wiedzyEmployer branding – budowanie wizerunku pracodawcy.
MENU

Employer branding – budowanie wizerunku pracodawcy.


Kategoria: Kompetencje miękkie w pracy, HR w praktyce
17Oct

Employer branding jest budowaniem wizerunku pracodawcy. Jeżeli firma w czasie rekrutacji chce przyciągnąć do siebie utalentowanych kandydatów, to jej wizerunek musi być spójny i pozytywny. Aby stworzyć taki sposób postrzegania go, przedsiębiorstwo może zastosować kilka narzędzi – zarówno tych, które są używane w Internecie, jak i tych „tradycyjnych”, poza siecią.

1.    Strona kariery

To strona/zakładka, która często nazywana jest wizytówką pracodawcy. Powinna pokazywać aktualne oferty pracy w sposób przyciągający uwagę i zachęcający. Nie można przy tym zapominać o jej głównym przeznaczeniu, dlatego sama lista ofert powinna być czytelna, a obsługa intuicyjna. Warto też zamieścić na niej kilka porad dla potencjalnych kandydatów, np. dotyczących procesu rekrutacji czy tego jak przygotować się na rozmowę kwalifikacyjną.

2.    Ogłoszenia rekrutacyjne

Są obecnie pierwszą formą kontaktu kandydata z pracodawcą. Najlepiej, aby były zgodne z identyfikacją wizualną firmy i dobrze oddawały kulturę organizacji. Na każdym portalu pracy znajdują się dziesiątki ogłoszeń na podobne stanowiska, więc należy pamiętać, aby samo ogłoszenie było rzeczowe, bez zbędnych frazesów, ale równocześnie wyróżniało się od innych np. w sposób wizualny.

Chcesz więcej informacji na ten temat?

  Zapraszamy na szkolenie Social Media w HR i Employer Branding!

<Szczegóły>

 

3.    Social Media

Możemy korzystać zarówno z serwisów zawodowych (LinkedIn, Profeo, Goldenline), jak i „relacyjnych” (Facebook, Twitter, Snapchat, Tumblr, Instagram). Jeżeli chcemy dotrzeć do młodych ludzi, to social media są idealną drogą. Należy jednak pamiętać o tym, że możemy otrzymać informację zwrotną, czasami nawet negatywną, na którą będziemy musieli odpowiedzieć. To narzędzie dla odważnych firm, które nie boją się dialogu.

4.    Blog firmowy

Tak jak social media daje szansę na lepszy kontakt i komunikację z kandydatami, ale równocześnie pozwala bardziej szczegółowo zaprezentować przedsiębiorstwo „od środka”. Pokazywanie tego jak działa firma i jacy są jej pracownicy, przybliża pracodawcę do kandydata i zwiększa jego wiarygodność. Należy pamiętać, że wpisy na bloga powinny być napisane w sposób ciekawy i merytoryczny.

5.    Wyszukiwarka internetowa

Pozycjonowanie i optymalizacja wyszukiwania strony przedsiębiorstwa pozwala bezpośrednio dotrzeć do kandydata w sposób bardzo szybki i z dużą selekcją wstępną. Umożliwia także zbudowanie wysokiej pozycji adresu strony przedsiębiorstwa w wynikach wyszukiwania oraz bardzo szybkie dotarcie do kandydata z ofertą przez stronę kariery.

6.    Targi pracy

Targi pracy są doskonałą okazją do korzystnego budowania wizerunku, bo pozwalają na bezpośredni kontakt z kandydatami. Trzeba pamiętać o tym, aby osoby reprezentujące firmę na targach były otwarte, łatwo nawiązujące kontakt z innymi ludźmi, a równocześnie posiadały wiedzę, która pozwoli im bez trudu odpowiedzieć na wszystkie pytania kandydatów.

7.    Obecność na uczelni

Budowanie wizerunku przez obecność na uczelni jest procesem długofalowym, ale bardzo efektywnym. Najpopularniejszymi formami obecności na uczelni jest organizowanie wykładów, prezentacji lub przeprowadzenie warsztatów. Warto również pomyśleć o wdrożeniu w przedsiębiorstwie Programu Ambasadorskiego dla absolwentów bądź studentów, którzy mogliby reprezentować przedsiębiorstwo na swojej uczelni.

8.    Ulotki, broszury, plakaty

Większość przedsiębiorstw tworzy takie materiały reklamowe, więc aby „wybić się” spośród tysięcy innych trzeba w jakiś sposób przyciągnąć uwagę. Najlepsze, najbardziej kreatywne projekty, to te które stawiają na obraz, a nie na przytłaczającą ilość tekstu. Warto też pomyśleć czy można np. nawiązać do działalności firmy i stworzyć ulotki w kształcie, który będzie się z nią kojarzyć.

9.    Prasa

Ogłoszenia prasowe tracą na popularności w starciu z internetowymi portalami pracy, ale wciąż mogą się okazać przydatne. W szczególności jeżeli szukamy specjalistów – możemy zamieścić ogłoszenie w prasie branżowej, zawężając grono odbiorców. Tak jak w przypadku ogłoszeń zamieszczanych online, powinny być konkretne, przejrzyste i utrzymywać identyfikację wizualną firmy.

10.    Organizowanie „drzwi otwartych”

Ten sposób – w zależności od specyfiki działania firmy - może się okazać niezwykle pracochłonny, ale równocześnie bardzo opłacalny. Kandydaci będą mogli „na żywo” zapoznać się ze sposobem działania przedsiębiorstwa, jego strukturą i pracownikami. Trzeba pamiętać, aby w organizację takiego dnia zaangażować dużą liczbę kompetentnych osób, ponieważ efekty takiego wydarzenia zapadają potencjalnym kandydatom na długo w pamięć.

 

Aby doskonalić umiejetności z zakresu kompetencji miękkich zapraszamy na:

Licencja Creative Commons
Employer branding – budowanie wizerunku pracodawcy by Cognity is licensed underCreative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe License.

Wybrani Klienci:

Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.
Więcej informacji o plikach cookies znajdziesz tutaj
Kliknij ZGADZAM SIĘ, aby ta informacja nie wyświetlała się ponownie
Cognity.pl