Excel Samouczek: nazwy zakresów w Excelu
Excel umożliwia definiowanie własnych nazw dla zakresu komórek. Dzięki temu formuły stają się bardziej zrozumiałe i łatwiejsze w obsłudze. Jak więc nadać nazwę komórce lub komórkom? Zapraszamy do artykuły, który odpowie na to pytanie.
Sposób nr 1: Pole nazwy
Najprostszym sposobem jest zaznaczenie interesującego nas obszaru, a następnie wpisanie nazwy w Polu nazwy.
Sposób nr 2: Definiuj nazwę
Drugim sposobem jest wykorzystanie opcji z Formuły ->Nazwy zdefiniowane ->Definiuj nazwę.W ramach jednej nazwy mogą być ujęte również zakresy komórek z różnych arkuszy skoroszytu.
Aby znaleźć interesującą nas komórkę, wystarczy użyć opcji Przechodzenie do, którą aktywujemy klawiszem funkcyjnym F5.
Zdefiniowanych nazw można używać także w formułach. Zamiast długiego ciągu znaków =SUMA(A5:H34), możemy wpisać =SUMA(komórki)
lub klawiszem funkcyjnym F3.
Gdy chcemy edytować lub usunąć nazwę, używamy opcji Menedżera nazw.