MENU
Strefa Wiedzy: HR w praktyce
Outplacement w obliczu kryzysu i koronawirusa
Kategoria: HR w praktyce, HR a proces szkoleniowy, Kompetencje miękkie w pracy
Czytaj całość
Kategoria: HR w praktyce, HR a proces szkoleniowy, Kompetencje miękkie w pracy
6Apr

Outplacement, nazywany systemem łagodnych zwolnień, stosowany jest często w sytuacji masowych zwolnień spowodowanych sytuacją gospodarczą, zamykaniem oddziałów firmy, czy tak jak w obecnej chwili – kryzysu związanego z wirusem. Program ten ma na celu wsparcie osoby zwolnionej w odnalezieniu się w zaistniałej sytuacji, przyspieszeniu podjęcia nowego zatrudnienia przez pracownika.
Narzędzia do pracy zdalnej - TOP 18
Kategoria: Zarządzanie Czasem, Kompetencje miękkie w pracy, HR w praktyce
Czytaj całość
Kategoria: Zarządzanie Czasem, Kompetencje miękkie w pracy, HR w praktyce
3Apr

Praca zdalna, zwana również telepracą umożliwia wykonywanie obowiązków służbowych z domu, w taki sam sposób, w jaki wykonywane byłyby w siedzibie firmy. Do realizacji zadań poza firmą pracownik wykorzystuje Internet i wszelkiego rodzaju narzędzia do pracy zdalnej jakie on umożliwia. Podstawą takiego rodzaju pracy jest przede wszystkim sprawna komunikacja.
Jak zdobyć przewagę w internecie
Kategoria: Kurs SEO, HR w praktyce, Kompetencje miękkie w pracy
Czytaj całość
Kategoria: Kurs SEO, HR w praktyce, Kompetencje miękkie w pracy
2Apr

W dzisiejszym czasach prowadzenie efektywnego biznesu bez stworzenia jego wizerunku w internecie jest właściwie niemożliwe. Ludzie często nie korzystają z najbliższych im lokalizacyjnie usług, liczy się to jak Cię widzą, jakie masz opinie i jak łatwo dostępne są Twoje produkty bądź usługi.
Jak przygotować się na kryzys gospodarczy?
Kategoria: HR w praktyce, HR a proces szkoleniowy
Czytaj całość
Kategoria: HR w praktyce, HR a proces szkoleniowy
27Mar

Znudziły Cię już seriale na Netflixie, niekończące się porządki wiosenne, czy nadrabianie zaległości książkowych? Szukasz nowego zajęcia? Pomyśl o tym co będzie po epidemii i co możesz zrobić już dziś, żeby nie bać się jutra.
Atmosfera w pracy a motywacja pracowników
Kategoria: Kompetencje miękkie w pracy, HR w praktyce
Czytaj całość
Kategoria: Kompetencje miękkie w pracy, HR w praktyce
4Feb

Atmosfera w miejscu pracy jest bardzo istotną kwestią z punktu widzenia zarówno pracowników, jak i pracodawcy. Ten psychospołeczny czynnik ma duży wpływ na samopoczucie oraz motywację pracowników, a co za tym idzie wpływa również na ich efektywność.
Najczęstsze błędy popełniane przez rekruterów!
Kategoria: HR w praktyce, Profesjonalne dokumenty
Czytaj całość
Kategoria: HR w praktyce, Profesjonalne dokumenty
31Oct

Osoby zajmujące się rekrutacją czy to w firmach czy w agencjach pracy nazywamy różnie – specjalistą ds. rekrutacji, specjalista ds. kadr, personalnych, HR. Bez względu jaką nazwę nosi ich stanowisko na swoich ramionach noszą oni duże brzemię. Ich zadaniem jest wybrać spośród setek tą osobę, która będzie najlepiej pasować do firmy i stanowiska, a przy tym będzie miała niezbędne kompetencje, umiejętności i predyspozycje. Tak jak każdy również rekruterzy popełniają błędy. Jakie czytaj poniżej!
Employer branding – budowanie wizerunku pracodawcy.
Kategoria: Kompetencje miękkie w pracy, HR w praktyce
Czytaj całość
Kategoria: Kompetencje miękkie w pracy, HR w praktyce
17Oct

Employer branding jest budowaniem wizerunku pracodawcy. Jeżeli firma w czasie rekrutacji chce przyciągnąć do siebie utalentowanych kandydatów, to jej wizerunek musi być spójny i pozytywny. Aby stworzyć taki sposób postrzegania go, przedsiębiorstwo może zastosować kilka narzędzi – zarówno tych, które są używane w Internecie, jak i tych „tradycyjnych”, poza siecią.
Co oznacza numer PESEL?
Kategoria: Kurs Excel, HR w praktyce
Czytaj całość
Kategoria: Kurs Excel, HR w praktyce
14Aug

Numer PESEL, czyli indywidualny numer Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności kryje w sobie więcej informacji, niż mogłoby się wydawać. Dzięki naszym wskazówkom za pomocą formuł Excela poznasz ukryte w nim dane.
Pros and cons of working in a corporation.
Kategoria: HR w praktyce, HR a proces szkoleniowy, Kompetencje miękkie w pracy
Czytaj całość
Kategoria: HR w praktyce, HR a proces szkoleniowy, Kompetencje miękkie w pracy
21May

“It’s time to find a job! Problem is - where and what kind of job…?”- I bet every young person is asking themselves that as soon as they are done with their studies. Another question is whether one wants to work for big international company. Let’s have a look at pros and cons of working there.
Norma ISO 26000 jako wyznacznik odpowiedzialności społecznej
Kategoria: HR w praktyce
Czytaj całość
Kategoria: HR w praktyce
29Apr

Idea społecznej odpowiedzialności biznesu dotyczy troski o budowanie dobrobytu obecnych i przyszłych pokoleń z uwzględnieniem wyzwań jakie niesie z sobą rozwój cywilizacyjny. Istotnym momentem w tworzeniu tej strategii były prace zespołu Międzynarodowej Organizacji Normalizacyjnej ISO. Dzięki nim w 2010 r. opublikowano ISO 26000 Guidance on social responsibility –dokument określający społeczną odpowiedzialność przedsiębiorstw.
Pracownik z depresją. Studium strat finansowych na światowych rynkach
Kategoria: HR w praktyce
Czytaj całość
Kategoria: HR w praktyce
22Apr

Ludzie często mylą ogólne zmęczenie i smutek ze stanem depresyjnym. Termin ten jest nierzadko nadużywany. Niemniej jednak problem depresji dotyczy coraz większej części społeczeństwa. Choroba ta dotyka ludzi bez względu na wiek. Jest to zwykle reakcja organizmu na długotrwały smutek, rozczarowanie.
Pokolenie Y na ścieżce kariery zawodowej
Kategoria: HR w praktyce
Czytaj całość
Kategoria: HR w praktyce
18Apr

Młodzi Polacy należący do pokolenia Y zdążyli już wejść na rynek pracy. Obserwacja ich zachowań pozwala wysuwać wnioski na temat nowego stylu, jaki zdominuje za kilka lat sposób funkcjonowania wielu przedsiębiorstw. Co ich odróżnia od poprzednich pokoleń?
Aby dobrze wystartować na rynku pracy
Kategoria: HR a proces szkoleniowy, HR w praktyce, Kompetencje miękkie w pracy
Współczesny rynek pracy ulega bardzo dynamicznym przemianom. Zmieniają się oczekiwania pracodawców i pracowników. Pojęcia kariery i sukcesu ulegają przeobrażeniom. Dzięki wykorzystaniu technologii informatycznych powstają nowe formy świadczenia pracy i nowe zawody. Niełatwo nadążyć za wszystkimi trendami. Wielu osobom trudno się w tym odnaleźć. Jeszcze trudniejsze jest wejście na taki rynek pracy. Poznajcie 5 czynników, które zapewnią udane rozpoczęcie kariery.
Czytaj całość
Kategoria: HR a proces szkoleniowy, HR w praktyce, Kompetencje miękkie w pracy
16Apr

Współczesny rynek pracy ulega bardzo dynamicznym przemianom. Zmieniają się oczekiwania pracodawców i pracowników. Pojęcia kariery i sukcesu ulegają przeobrażeniom. Dzięki wykorzystaniu technologii informatycznych powstają nowe formy świadczenia pracy i nowe zawody. Niełatwo nadążyć za wszystkimi trendami. Wielu osobom trudno się w tym odnaleźć. Jeszcze trudniejsze jest wejście na taki rynek pracy. Poznajcie 5 czynników, które zapewnią udane rozpoczęcie kariery.
Excel w praktycznych zastosowaniach w działach HR
Kategoria: Kurs Excel, HR w praktyce, Samouczek Excel
Czytaj całość
Kategoria: Kurs Excel, HR w praktyce, Samouczek Excel
10Apr

MS Excel to jedno z podstawowych narzędzi pracy w działach personalnych firm. Specjaliści human resources korzystając z narzędzi dostępnych w arkuszu kalkulacyjnym m.in. rozliczają zaliczki i planują urlopy pracowników. Jakich narzędzi Excela do tego używają działy HR czytaj poniżej!
Tajemnica przedsiębiorstwa w ustawodawstwie polskim
Kategoria: HR w praktyce
Czytaj całość
Kategoria: HR w praktyce
2Apr

Tajemnica przedsiębiorstwa to pojęcie dość często pojawiające się zarówno w wypowiedziach przedsiębiorców, jak i w mediach. Nierzadko używane jest jako synonim popularniejszej tajemnicy handlowej. Jednak to pierwsze określenie jest właściwe i do niego odnoszą się polskie akty prawne.
Fazy rozwoju grup, a proces szkoleniowy
Kategoria: HR a proces szkoleniowy, HR w praktyce
Czytaj całość
Kategoria: HR a proces szkoleniowy, HR w praktyce
23Mar

Każda grupa ulega rozwojowi, który można wyrazić na wiele różnych sposobów, ujmując w umowne fazy, klasyfikujące procesy rozwoju grup według kilku etapów. Najbardziej powszechna jest klasyfikacja Coreya, składająca się z pięciu faz.
Networking w poszukiwaniu pracy
Kategoria: HR w praktyce
Czytaj całość
Kategoria: HR w praktyce
20Mar

Jak najskuteczniej zdobyć pracę? Przez znajomości. Intuicyjne stwierdzenie potwierdzają badania dotyczące rynku pracy. Około dwóch trzecich propozycji zatrudnienia wynika z sieci kontaktów. Współczesne znaczenie znajomości nie ma nic wspólnego z patologicznymi sytuacjami w poprzednim systemie. Dziś znajomości to profesjonalna sieć biznesowa budowana w procesie networkingu.
Facebook at Work – biznesowa wersja Facebooka
Kategoria: HR w praktyce
Czytaj całość
Kategoria: HR w praktyce
14Mar

Firma Facebook wprowadza na rynek nową aplikację przeznaczoną dla środowiska biznesowego - Facebook at Work. Projekt obecnie jest na etapie testów i ma stanowić specjalną wersję najpopularniejszego portalu społecznościowego na świecie. Usługa pozwala użytkownikom na korzystanie ze standardowych funkcji Facebook’a, lecz w bardziej zamkniętym charakterze.
WORK-LIFE BALANCE. NOWY TREND CZY KONIECZNOŚĆ?
Kategoria: HR w praktyce
Czytaj całość
Kategoria: HR w praktyce
25Feb

W pracy spędzamy większość naszego życia. Przyjmujemy na siebie nowe obowiązki, realizujemy ambitne projekty, dobrze zarabiamy i zdobywamy kolejne szczeble kariery. Czasami zatracamy się w niej tak, że pomiędzy pracą a życiem prywatnym nie możemy postawić znak równości. Wtedy wszystko przestaje nas cieszyć. Brakuje nam motywacji, sensu życia, czujemy pustkę. Dzieje się tak, ponieważ za bardzo skupialiśmy się na jednym aspekcie naszego życia, przez co zabrakło nam równowagi niezbędnej do osiągnięcia życiowej satysfakcji.
Rozmowa kwalifikacyjna- najczęstsze pytania i odpowiedzi
Kategoria: HR w praktyce
Czytaj całość
Kategoria: HR w praktyce
12Feb

Rozmowa kwalifikacyjna jest stresująca dla każdego. I dla zaczynających dopiero przygodę z rynkiem pracy jak i dla jego weteranów. Otrzymując telefon lub maila z zaproszeniem na kwalifikacyjny interview chcemy przygotować się najlepiej – wertujemy poradniki i przeglądamy strony www z najczęściej zadawanymi, przez rekruterów, pytaniami. Cognity zaprasza do zapoznania się z najczęściej zadawanymi pytaniami i odpowiedziami, które pomogą Wam wypaść korzystnie w oczach rekruterów.
Kurs Ochrona Danych Osobowych w Działach Kadr i HR – poznaj zasady dotyczące ochrony danych w działach kadr i HR
Kategoria: Kurs Ochrona Danych Osobowych, HR w praktyce
Czytaj całość
Kategoria: Kurs Ochrona Danych Osobowych, HR w praktyce
17Dec

Działy Kadr i HR w większości firm odpowiedzialne są za dane osobowe pracowników jak i osób ubiegających się o pracę. Wszystkie procesy przetwarzania danych osobowych musza być zgodne z ustawą o ochronie danych osobowych z dn. 29 sierpnia 1997r., a od nowego roku również z przepisami nowelizacji ustawy oraz rozporządzeniami MSWiA. Zapraszamy do zapoznania się z najważniejszymi przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych w działach kadr i HR.
Social media - jak skutecznie rekrutować pracowników
Kategoria: HR a proces szkoleniowy, HR w praktyce, Kurs Ochrona Danych Osobowych
Czytaj całość
Kategoria: HR a proces szkoleniowy, HR w praktyce, Kurs Ochrona Danych Osobowych
21Jul
