GWARANTOWANE TERMINY
Jesteś tutaj: strona głównastrefa wiedzyIcebreaker jako technika szkoleniowa
MENU

Icebreaker jako technika szkoleniowa


Kategoria: HR a proces szkoleniowy
25Mar

Szkolenia charakteryzują się duża różnorodnością stosowanych w nich metod i technik, które uzależnione są od uczestników wydarzenia oraz tematyki szkolenia. Wybór odpowiedniej techniki wpływa zarówno na przebieg, skuteczność jak i odbiór całego szkolenia. Icebreaker jest jednym z opracowanych specjalnych ćwiczeń szkoleniowych, które stają się coraz popularniejsze na każdego rodzaju szkoleniach.

Co to jest icebreaker?

Icebreaker to technika szkoleniowa, opierająca się na krótkich zabawach, których celem jest wzajemna integracja uczestników szkolenia. Najczęściej stosowana jest na początku sesji, kiedyuczestnicy nie zdążyli się jeszcze dobrze poznać. Ćwiczenia polegają zwykle na wzajemnej konwersacji, podczas której uczestnicy poznają się nawzajem. 

Icebreaker: kiedy stosujemy?

Jak sama nazwa wskazuje, Icebreaker jest przeznaczony do "przełamywaniania lodów" na szkoleniach lub spotkaniach. Technika ta jest najczęściej stosowana w przypadku ludzi, którzy zwykle ze sobą nie pracują, bądź jeszcze się nie znają, ale zaczynają się spotykać, aby osiągnąć wspólny cel.

Icebreaker stosowany jest także gdy:

  • uczestnicy pochodzą z różnych środowisk,
  • tworzony jest od podstaw nowy zespół,
  • tematy, omawiane na szkoleniu są nowe lub nieznane wszystkim,
  • uczestnikom zależy na poznaniu się nawzajem.

Popularne icebreakery

Najpopularniejsze zabawy nazywane icebreaker’ami to:

  • Herb,
  • Zabawne przedstawianie się,
  • Wzajemne prezentacje,
  • Poszukiwanie podobieństw,
  • Krótkie interview,
  • Odgadywanie cech innych osób na podstawie rysunku,
  • Autoreklama.

Cele i zadania icebreaker’ów

Celem icebeakera jest nie tylko zapoznanie się uczestników, ale także stworzenie odpowiedniego klimatu oraz pomoc w zrelaksowaniu się i odstresowaniu.Ta metodę szkoleniową stosuje się też po trudnych i wymagających sesjach w celu odstresowania i zrelaksowania uczestników kursu. Icebreakery nie powinny trwać zbyt długo, ponieważ ich pierwszoplanową cechą jest zaskoczenie podczas wygenerowanie intensywnych emocji wśród członków szkolenia.

Autor : Grzegorz Kozłowski

 

Licencja Creative Commons
Icebreaker jako technika szkoleniowa by Cognity is licensed under a Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe License.

Wybrani Klienci:

Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.
Więcej informacji o plikach cookies znajdziesz tutaj
Kliknij ZGADZAM SIĘ, aby ta informacja nie wyświetlała się ponownie
Cognity.pl