GWARANTOWANE TERMINY
Jesteś tutaj: strona głównapomiędzy namiJak łączyć dane w MS Office - wywiad z ekspertem Cognity Mateuszem Pawlaczykiem

Jak łączyć dane w MS Office - wywiad z ekspertem Cognity Mateuszem Pawlaczykiem


Kategoria: Wywiad
17Nov

Łączenie danych pomiędzy programami MS Office takimi jak MS Excel, MS Word i MS PowerPoint to umiejętność niezwykle ważna w obsłudze programów biurowych. Zapraszamy do I części wywiadu z panem Mateuszem Pawlaczykiem, ekspertem Cognity i autorem programu kursu Łączenie danych pomiędzy programami MS Office. 

Jak łączyć dane w MS Excel, MS Word i MS PowerPoint?

Pytanie: Panie Mateuszu jest Pan autorem programu kursu Łączenia danych w programach MS Office. Jakie są korzyści są z uczestnictwa w takim szkoleniu?

Odpowiedź: Łączenie danych między programami pakietu jest bardzo ważne. Znając przykładowo Worda i Excela możemy szybko z samych danych osobowych stworzyć korespondencję seryjną. Pracując w Excelu mamy możliwość tworzenia świetnych wykresów i przenoszenia ich z aktualizacją do programu PowerPoint. Jest wiele przykładów, w których dopiero połączenie kilku programów daje świetne rezultaty. Najczęściej spotykany na szkoleniach problem to aktualizacja wykresów prezentacji po zmianie danych w Excelu.

Pytanie: A gdzie można zastosować i wykorzystać łączenie danych w programach MS Office?

Odpowiedź: Wszędzie tam gdzie może to podnieść jakość pracy.

Innowacje w programach MS Office

Pytanie: Kurs ten odznacza się dużą innowacyjnością i nowatorstwem. Cognity jako jedyna firma na rynku proponująca swoim Klientom szkolenie z takiego zakresu. Czy innowacje w programach MS Office możemy spotkać tylko łącząc je ze sobą, czy też każdy z programów w sam w sobie zawiera możliwość zastosowania nowatorskich rozwiązań? Czy takie rozwiązania się dostępne np. w MS Excel?

Odpowiedź: Oczywiście. Sama możliwość łączenia kilku funkcji w jedną daje niesamowite możliwości kombinacji oraz „powala” kursantów. Personalizacja to zawsze Formanty i Makra. Nie ma absolutnie żadnych ograniczeń jeśli chodzi o program Excel. Przykładem może być 73-letni Tatsuo Horiuchi, który maluje obrazy w Excelu.

Pytanie: Excel oprócz innowacji daje nam też możliwość skorzystania z gotowych, szablonowych rozwiązań – jak często użycie takich szablonów może być rozwiązaniem naszych problemów w pracy z Excelem?

Odpowiedź: Często, ale musimy liczyć się z tym, że nasz problem może delikatnie różnić się od tego dla którego stworzyliśmy szablon i coś trzeba będzie zmodyfikować.

Pytanie: Zarówno z innowacjami jak i pracami w szablonach wiąże się wiele programu użytkowników programów MS Office. W trakcie prowadzenia szkoleń z zakresu na jaki najciekawszy problem Pan natrafił? 

Odpowiedź: Ciekawym zadaniem było „wyłuskanie” z dowolnego tekstu adresu e-mail (jeżeli takowy istniał) i zwrócenie go do wybranej komórki bez zastosowania VBA. Oczywiście przykładów było kilka tysięcy, a teksty miały bardzo różnorodną strukturę. 

Pytanie: A mógłby Pan nam zdradzić jakie rozwiązanie zostało zastosowane?

Odpowiedź: Kluczem do sukcesu była tutaj funkcja Znajdź, która za zadanie miała wyszukanie wspólnego elementu wszystkich adresów e-mail, czyli „@”. Dodam jeszcze tylko, że cała funkcja zajmowała na pasku formuły jakieś 12 linii.

Jak działa Excel? - najczęstsze pytania na szkoleniach i kursach Excel

Pytanie: Zapewne proponowane, przez Pana, rozwiązania szczególnie te w MS Excel rodzą wiele pytań wśród uczestników kursów. Jakie najczęściej pytania padają na prowadzonych przez Pana kursach Excel?

Odpowiedź:  Bardzo wiele ciekawych pytań mają osoby pracujące w dziale HR. Większość problemów, z którymi się borykają można dość szybko rozwiązać stosując Makra. Parę tygodni temu o pomoc poprosiła mnie Pani, która dziennie poświęcała 3 godziny na obróbkę zaciąganej z systemu wewnętrznego bazy danych. Faktycznie zadania, które były do wykonania zajmowały sporo pracy, aczkolwiek były to czynności proste (kopiowanie, zmiany nazw, zmiany kolorystyczne, tworzenie prostych wykresów itp.). Po wdrożeniu odpowiedniego makra czas potrzebny na przeprowadzenie wszystkich działań z 3 godzin skrócił się do 25 sekund. 

Pytanie: Czy pytania co do zakresu szkolenia  otrzymuje już po zakończeniu szkoleń. Czy uważa Pan, że tak forma wspierania uczestników szkoleń jak możliwość kontaktu z trenerem po zakończeniu szkolenia jest przydana i ważna? 

Odpowiedź: Kontakt z trenerem po szkoleniu jest ważny. Kursanci czują się wtedy powiedziałbym „bezpieczniej”. Po zakończonym szkoleniu jakieś 10%-15% kursantów zadaje jakieś pytanie.

Jak uczyć się obsługi MS Excel?

Pytanie: Z kwestią opieki po szkoleniowej wiążę się również zagadnienie dalszego, po szkoleniowego, rozwijania umiejętności uczestników kursu. Czy po zakończeniu kursu należy ćwiczyć umiejętność posługiwania się np. Excelem?

Odpowiedź:  Bez ćwiczeń nawet po najlepszym szkoleniu nie będzie rezultatów. Zawsze powtarzam kursantom, że lepiej dziennie „przeklikać” 5 minut w Excelu niż raz na tydzień 3 godziny. Bardzo ważna jest tutaj systematyczność.

Pytanie: A jak ćwiczyć takie umiejętności? Czy poleciłby Pan dostępne na rynku poradniki i książki o tym jak korzystać z programów MS Office?

Odpowiedź:  Literatura oczywiście bardzo pomaga, ale nic nie zastąpi ćwiczeń praktycznych. Książki powinny być raczej uzupełnieniem wiedzy, którą nabywamy w praktyce.

 

Na kolejną część wywiadu z Panem Mateuszem Pawlaczykiem zapraszamy już wkrótce! Dowiesz się z niego m.in. dlaczego warto szkolić swoich pracowników z MS Excel, jak wykorzystywać narzędzia Excela w życiu codziennym oraz kiedy warto wybrać się na branżowe kursy Excel. 

Więcej o Pan Mateuszu Pawlaczyku znajdziecie Państwo w zakładce Trenerzy
 
Zainteresowanych szkoleniami z Panem Mateuszem Pawlaczykiem zapraszamy na:

Nasze szkolenia realizujemy również w języku angielskim - SZCZEGÓŁY


Zapraszamy też do lektury pozostałych wywiadów przeprowadzonych z trenerami i ekspertami Cognity oraz naszymi Klientami:

Wybrani Klienci:

Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.
Więcej informacji o plikach cookies znajdziesz tutaj
Kliknij ZGADZAM SIĘ, aby ta informacja nie wyświetlała się ponownie
Cognity.pl