GWARANTOWANE TERMINY
Jesteś tutaj: strona głównastrefa wiedzyJak wybrać szkolenie dla sekretarki i asystentki?
MENU

Jak wybrać szkolenie dla sekretarki i asystentki?


Kategoria: Perfekcyjna Asystentka, HR a proces szkoleniowy
3Jul

Praca w sekretariacie wymaga ciągłego kształcenia się oraz rozwijania swoich kompetencji i umiejętności. Sekretariat to pierwsze miejsce gdzie Klient lub partner biznesowy spotka się z naszą firmą, dlatego też warto, żeby ten pierwszy kontakt zachęcił go do dalszej współpracy i był miłym wspomnieniem. Profesjonalna i miła obsługa na pewno temu pomoże.

Aby tak było osoby zatrudnione na stanowiskach sekretarki czy asystentki musza mieć możliwość ciągłego doskonalenia swoich umiejętności. Szkolenia proponowane na rynku dla sekretarek i asystentek można podzielić na tzw.

  • szkolenia „miękkie”, czyli takie, które budują umiejętnościom z zakresu komunikacji, asertywności, radzenia sobie ze stresem, zarządzania czasem i ustalania priorytetów czy savoir vivr’u;
  • szkolenia „twarde”, czyli takie, które budują umiejętności posługiwania się programami biurowymi np. MS Office czy też tez przekazują wiedzę np. na temat aktualnych przepisów prawnych.

Warto pamiętać, że na rynku są dostępne również szkolenia, które łączą umiejętności miękkie i twarde niezbędne w pracy asystentki czy sekretarki.

Tak jak i w przypadku innych szkoleń, kursy dla profesjonalnych asystentek mają dwa główne cele. Warto o nich pamiętać i zastanowić się, który z nich chcemy realizować uczestnicząc w szkoleniu.

  • ugruntowanie swojej dotychczasowej wiedzy i umiejętności;
  • nabycie nowej wiedzy, nowych umiejętności.

Dlaczego warto uczestniczyć w szkoleniach?

Szkolenie to niepowtarzalna okazja do poznania nowych ludzi, a co za tym idzie okazja do wymiany doświadczeń i poznania innych sposób rozwiązywania problemów. Szkolenie to też czas, kiedy mamy możliwość oderwania się od rutyny codziennej pracy, nabrania świeżego spojrzenia na nasza prace i zadania.

Poradnik krok po kroku - jak wybrać szkolenie dla sekretarki

KROK 1: Ustal postawy

Zanim przystąpisz do przeszukiwania ofert szkoleniowych odpowiedz sobie na poniższe pytania; odpowiedzi pozwolą stwierdzić, jakie szkolenie jest Ci obecnie potrzebne, jaka jego forma będzie dla Ciebie najlepsza.

Nie wiesz jak dopasować szkolenie do swoich potrzeb – skontaktuj się z naszym doradcą ds. szkoleń

1. Jaki jest mój zakres obowiązków? 

– określ główne obszary swoich zadań np. rozmowy telefoniczne, prowadzenie kalendarza, odpisywanie na wiadomości e-mail, tworzenie raportów i zestawień, przygotowywanie dokumentów firmowych, organizacja pracy biura.

2. Z jakim obszarze moich obowiązków aktualnie potrzebuje wsparcia?

– ustalając odpowiedź na to pytania warto sięgnąć po radę swojego przełożonego, być może on będzie miał dla Ciebie jakieś sugestie; warto też zasięgnąć rady w dziale HR/ personalnym/ lub szkoleń, (jeżeli takie istnieją w firmie, w której pracujesz) - osoby tam pracujące powinny pomóc Ci w wyborze odpowiedniego szkolenia lub cyklu szkoleń.

3. Czy w najbliższym czasie pojawią się w mojej pracy nowe obowiązki, do których muszę się przygotować poprzez odpowiednie szkolenie?

- ustal czy w najbliższym czasie Twój przełożony planuje przydzielenie Ci nowych zadań, jeśli tak zastanów się czy posiadasz do ich wykonywania odpowiednią wiedzą, umiejętności i kompetencję.

4. Jaki czas chcę poświecić na szkolenia oraz ile szkoleń planuje odbyć z tego tematu?

- ustal ile czasu możesz poświęcić na szkolenia – pamiętaj, że uczestnictwo w szkoleniach zazwyczaj wiąże się z nieobecnością w pracy i koniecznością przekazania komuś Twoich zadań; swoje plany szkoleniowe buduj także w oparciu o aktualny budżet firmy przeznaczony na te cele.

5. Jaka forma zajęć była by dla mnie odpowiednia? Ile osób z firmy razem ze mną uczestniczyłoby w szkoleniu?

- obecnie na rynku szkoleniowym dostępnych jest bardzo dużo różnorodnych form szkoleń np. szkolenia w tygodniu czy szkolenia weekendowe, szkolenia warsztatowe albo teoretyczne – dobrze taką formę, jaka jest dla Ciebie odpowiednia; następnie określ ile osób jest zainteresowanych tym samym tematem szkolenia jak Ty – może bardziej opłacalne będzie zorganizowane szkolenie zamknięte realizowane tylko dla pracowników Twojej Firmy

KROK 2: Wybierz szkolenie

Praca asystentki to zróżnicowane zadania wymagające różnych umiejętności, które trudno opanować w 1 czy 2 dni.
Najlepiej od razu odrzucić te szkolenia, które oferują, ze w 2 dni nauczą Cię obsługi wszystkich programów MS Office, skutecznych negocjacji, zarzadzania czasem, organizacji pracy biura, radzenia sobie ze stresem i prawa pracy. Przekazania takiej ilość wiedzy w 2 dni jest po prostu nie możliwe.

Zastanów się, więc, na jaki aspekt pracy w zawodzie sekretarki Cię interesuje, jeśli jest to parę tematów warto się zastanowić nad uczestnictwem w cyklu szkoleń.

Najbardziej efektywne i skuteczne szkolenia to takie, która prowadzone są w formie interaktywnych warsztatów zawierających ćwiczenia, symulacje i zadania, z którymi w swojej pracy spotykają się przedstawicielki zwodu sekretarki oraz asystentki.

Wybierając szkolenie przede wszystkim, więc sprawdź program szkolenia, metody realizacji szkoleń w danej firmie, referencję i opinie o niej, doświadczenie trenera, dopytaj także czy w trakcie szkolenia trener poruszy te zagadnienia, na których najbardziej Ci zależy oraz czy jest możliwość przekazania mu takich informacji.
(PAMIĘTAJ: każda profesjonalna firma prowadzi Identyfikację Potrzeb Szkoleniowych, na podstawie, której ustala poziom zaawansowania uczestników szkolenia i szczegółowe wytyczne dotyczące realizowanego programu.)
Nie zapomnij też dowiedzieć się w jak duże są grupy szkoleniowe, czy otrzymamy materiały ze szkolenia oraz możliwość dalszego wsparcia trenera po zakończonym szkoleniu.

Zobacz jak realizujemy szkolenia w Cognity.

Szczegółowe omówienie materiału z powiższego artykuł natsępuje na kursie Perfekcyjna Asystentka. 

Osobom zainteresowanym pracą sekretarki/sekretarza lub asystentki/asystenta polecamy lekturę:

Aby przybliżyć Państwu tworzenie profesjonalnych dokumentów w MS Office zapraszamy do zapoznania się z cyklem artykułów na ten temat:

Zapraszamy na szkolenia:

Możesz też być zainteresowany:

 

Licencja Creative Commons
Jak wybrać szkolenie dla sekretarki i asystenki? by Cognity is licensed under a Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe License.

Wybrani Klienci:

Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.
Więcej informacji o plikach cookies znajdziesz tutaj
Kliknij ZGADZAM SIĘ, aby ta informacja nie wyświetlała się ponownie
Cognity.pl