GWARANTOWANE TERMINY
Jesteś tutaj: strona głównastrefa wiedzyListy niestandardowe w MS Excel.
MENU

Listy niestandardowe w MS Excel.


Kategoria: Kurs Excel, Samouczek Excel
5Oct

Prawdopodobnie zdarza Wam się, że po raz n-ty wpisujecie to samo w poszczególne rubryki Excela? Jest na to sposób: listy niestandardowe. To nic innego jak nasz osobisty zbiór informacji w postaci seryjnej. Oznacza to, że przez przeciągnięcie możemy automatycznie wypełnić wybrany przez nas zakres wartościami z listy tak jak jest to w przypadku dni tygodnia, miesięcy czy dat.

Raz stworzona lista, będzie zdecydowanie przyspieszać Waszą pracę.

Definiowanie listy niestandardowej

Z menu wybieramy
Plik -> Opcje -> Zaawansowane
Skrolujemy do pola Ogólne i klikamy w przycisk Edytuj listy niestandardowe

Chcesz wiecej informacji na ten temat?

  Zapraszamy na szkolenie Excel Zaawansowany!

<Szczegóły>


Otworzy nam się okno, gdzie możemy stworzyć nasze listy albo poprzez wpisanie ich w polu Lista wpisów i kliknięcie przycisku Dodaj, albo poprzez importowanie z komórek, tak jak w poniższym przykładzie:

Jak to działa?

Po stworzeniu naszej nowej listy, możemy przetestować jej działanie. Wpisujemy w pustą komórkę dowolną wartość (niekoniecznie pierwszą) z naszych wpisów i po przeciągnięciu komórki uzupełnione zostaną kolejnymi elementami z naszej listy.

Tak utworzona lista dostępna będzie w każdym pliku Excela, jaki otworzymy na naszym komputerze, gdyż jest zapisywana w ustawieniach programu, a nie w pliku na którym w danym momencie pracujemy.

Aby doskonalić umiejetności w programie Excel, polecamy:

Autor: Karolina Borys

Licencja Creative Commons
Listy niestandardowe w MS Excel by Cognity is licensed underCreative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe License.

Wybrani Klienci:

Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.
Więcej informacji o plikach cookies znajdziesz tutaj
Kliknij ZGADZAM SIĘ, aby ta informacja nie wyświetlała się ponownie
Cognity.pl