GWARANTOWANE TERMINY
Jesteś tutaj: strona głównastrefa wiedzyModa w biurze, czyli dress code w pracy
MENU

Moda w biurze, czyli dress code w pracy


Kategoria: Perfekcyjna Asystentka
3Jul

Na szpilkach, w kostiumie, z aktówką lub elegancką torebką czy raczej w potarganych dżinsach, bluzie i sandałach? Przedstawiamy zbiór podstawowych zasad dress code'u, – czyli wskazówek i rad czego unikać, a co wybierać rano z szafy, aby w pracy zawsze wyglądać profesjonalnie.

Stosowanie zasad dress code'u jest niezwykle ważne w pracy biurowej, a wiec również w pracy asystentki czy sekretarki. Nasz nieodpowiednio dobrany strój zarówno przez pracodawcę jak i partnerów zewnętrznych może być odebrany jako brak profesjonalizmu i niekorzystnie wpłynąć na wizerunek nas, jak i całej firmy.

Pamiętaj, że osoby zatrudnione na stanowisku sekretarki/ asystami są często osobami pierwszego kontaktu – warto więc, aby zadbały o wygląd budzący zaufanie.

Pomimo, że biurowy dress code uzależniony jest od miejsca, rodzaju pracy, stanowiska czy firmy, w której jesteśmy zatrudnieni – istnieją pewne zasady, których powinniśmy przestrzegać wszyscy niezależnie od stopnia sformalizowania firmy czy jej wewnętrznych regulaminów.

Podstawowe zasady, którymi warto się kierować to:

HARMONIA

Poszczególne części naszego stroju powinny do siebie pasować – zawracajmy wiec uwagę  na to, czy są w tym samym stylu; nie warto przesadzać też z ilością wzorzystych tkanin, jedna część wzorzysta stroju w zupełności wystarczy.

STOP KOLOROM

Zakładanie ubrań w intensywnych kolorach kusi szczególnie latem, pamiętajmy jednak, że w pracy najlepiej sprawdza się stonowana kolorystyka. Wybierając kolor naszego zestawu ubraniowego pamiętajmy, że kolory wpływają na nasz wizerunek: kolor marynarki czy żakietu może świadczyć o naszym podejściu do pracy i charakterze.

kurs Perfekcyjna Asystentka - kolory

UKRYWAJ MANKAMENTY

Dopasowaniem stroju możemy ukryć mankamenty naszej figury – dzięki temu nie tylko lepiej będziemy się czuć w miejscu pracy, ale także będziemy budować swój wizerunek.

SCHLUDNOŚĆ, CZYSTOŚĆ, ELEGANCJA

Każdy nasz strój powinien być zawsze czysty i wyprasowany, warto także zainwestować w ubrania dobrej, jakości z niegniotących się materiałów.

Dress code dla Pań

  • W pracy pamiętaj o dyskretnym makijażu, nienagannej fryzurze i zadbanych paznokciach.
  • Nie ubieraj się wyzywająco; przygotowując strój do pracy unikaj: bluzek i koszul nadmierne uwydatniających dekolt, strojów odkrywających ramiona, zbyt wyciętych bluzek.
  • Nie przesadzaj z biżuterią - kompletując strój zaplanuj maksymalnie dwa elementy biżuterii, np. bransoletkę i kolczyki.
  • Zakładając spódnicę pamiętaj, że jej minimalna długość to kilka centymetrów nad kolanem.
  • W doborze stroju ważną role odgrywa również obuwie - zawsze powinno być czyste i zadbane, niektóre firmy wymagają również, aby zasłaniało palce u stóp.
  • Do pracy nie wypada przychodzić do pracy z gołymi nogami, nie zapominajmy jednak, że zakładane rajstopy nie powinny być jaskrawe i wzorzyste.

Dress code dla Panów

Dress code nie omija również Panów – najpopularniejszym i uniwersalnym strojem jest garnitur. I chociaż wydaje nam się, garnitur jest tak bezpiecznym wyborem, że trudno tu popełnić faux pas, to również w dress codzie Panów obowiązuje kilka zasad, które warto znać.

  • Unikaj białych klasycznych koszul - są one zarezerwowane na uroczystości formalne.
  • Długość mankietu koszuli powinna być odpowiednio dobrana – mankiet pojedynczy powinien wystawać na 1 cm spod rękawa.
  • W stroju służbowym niedopuszczalne są sandały, japonki czy klapki.
  • Krawat zawsze dobieraj pod kolor koszuli i garnituru – najlepiej sprawdzają się krawaty jedwabne w subtelne wzory. Pamiętaj, że jego długość powinna kończyć się na wysokości paska.
  • Zawsze zakładaj pasek – jego brak wygląda nieestetycznie w spodniach od garnituru, które wyposażone są w szlufki.
  • Nie podwijaj rękawów koszuli w czasie spotkań z partnerami biznesowymi.
  • Wybieraj skarpetki w ciemniejszym kolorze niż spodnie, najlepiej gładkie; ważna jest także ich długość – powinny zakrywać łydki osoby siedzącej.  

Osobom zainteresowanym pracą sekretarki/sekretarza lub asystentki/asystenta polecamy lekturę:

Aby przybliżyć Państwu tworzenie profesjonalnych dokumentów w MS Office zapraszamy do zapoznania się z cyklem artykułów na ten temat:

Zapraszamy na szkolenia:

Możesz też być zainteresowany:

 

Licencja Creative Commons
Moda w biurze, czyli dress code w pracy by Cognity is licensed under a Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe License.

Wybrani Klienci:

Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.
Więcej informacji o plikach cookies znajdziesz tutaj
Kliknij ZGADZAM SIĘ, aby ta informacja nie wyświetlała się ponownie
Cognity.pl