GWARANTOWANE TERMINY
Jesteś tutaj: strona głównastrefa wiedzyMS Excel - funkcje SUMY
MENU

MS Excel - funkcje SUMY


Kategoria: Kurs Excel, Samouczek Excel , Analiza danych
18Aug

Zapraszamy do zapoznania się z artykułem dotyczącym zastosowania funkcji sumy w programie MS Excel. W artykule przedstawimy dostępne funkcje sumowania w Excelu takie jak SUMA, SUMA. JEŻELI czy SUMA.WARUNKÓW.

 

Zastosowanie powyższych funkcji przedstawimy na zbiorze danych widocznych na poniższym rysunku nr 1. Dane te przedstawiają wykaz kursów informatycznych z obsługi MS Office. 

 

Kurs Excel funkcje sumy

Rys. 1. Przykładowe dane

 

Funkcja SUMA

Wzór

SUMA(liczba1; [liczba2]; ... [liczba255])

Argumenty

liczba1, liczba2, ..., liczba255 – Argumentami funkcji są liczby, przy czym podanie tekst oraz wartości logiczne są pomijane

Cel

Celem funkcji suma jest dodanie poszczególnych liczb

Przykład

Aby zsumować przychody ze wszystkich szkoleń, należy w komórce F236 wprowadzić formułę =SUMA(F2:F235).

 

Funkcja SUMA.JEŻELI

Wzór

SUMA.JEŻELI(zakres; kryteria; suma_zakres)

Argumenty

zakres – zakres komórek w Excelukryteria – wskazanie Excelowi co chcemy znaleźć w zakresie komóreksuma_zakres – zakres komórek w których są sumowane liczby

Cel

Celem tej funkcji jest dodanie liczb dla tych komórek, które spełniły kryteria

Przykład

Podsumowanie szkoleń z excela zaawansowanego wymaga podania trzech argumentów: zakres szkolenia, nazwy poszukiwanego szkolenia oraz sumowanych komórek. Formuła będzie następująca:=SUMA.JEŻELI($B$2:$B$235;"Szkolenie Excel Zaawansowany";F2)

 

Funkcja SUMA.WARUNKÓW

Wzór

SUMA.WARUNÓW(suma_zakres; zakres1; kryteria1; [zakres2]; [kryteria2]; ...)

Argumenty

suma_zakres – zakres komórek w których są sumowane liczbyzakres1, zakres2, ... – zakres komórek w Excelukryteria1, kryteria2, ... – wskazanie Excelowi co chcemy znaleźć w zakresie komórek 

Cel

Celem funkcji suma.warunkow jest dodanie liczb dla tych komórek, które spełniły kryteria. Różnicą pomiędzy funkcją SUMA.JEŻELI oraz SUMA.WARUNKÓW jest w ilości argumentów W przypadku pierwszej funkcji można podać wyłącznie jeden zakres oraz kryteria. Tego ograniczenia nie ma w drugiej funkcji.

Przykład

W przypadku, gdy chcemy obliczyć przychód ze szkoleń z Excela, których koszt przekroczył 1000 złotych brutto, to należy wykorzystać formułę=SUMA.WARUNKÓW($F$2:$F$235;$B$2:$B$235;"*excel*";$F$2:$F$235;">1000")

 

Autorem artykułu jest Grzegorz Plak, trener Cognity.

 

Zainteresowanych pozostałymi funkcjami Excela zapraszamy na:


Polecamy również artykuły, w których zapoznasz się z pozostałymi trikami dostępnymi w programie Excel:

 

 

Licencja Creative Commons
MS Excel - funkcje SUMY by Cognity is licensed under a Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe License.

Wybrani Klienci:

Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.
Więcej informacji o plikach cookies znajdziesz tutaj
Kliknij ZGADZAM SIĘ, aby ta informacja nie wyświetlała się ponownie
Cognity.pl