GWARANTOWANE TERMINY
Jesteś tutaj: strona głównastrefa wiedzyPozycjonowanie stron – jak działa wyszukiwarka Google?
MENU

Pozycjonowanie stron – jak działa wyszukiwarka Google?


Kategoria: Kurs SEO
11Oct

Wyszukiwarki (np. Google, Bing, Yahoo) pełnią ważną rolę, ponieważ w internecie pojawia się coraz więcej informacji. Treści są filtrowane w poszukiwaniu odpowiednich słów kluczowych, aby następnie przedstawić najtrafniejsze wyniki. Twórcy stron dbają, aby jak najlepiej przeprowadzić proces SEO i spowodować, by ich witryna była atrakcyjna dla robotów wyszukiwarek. Wyższa pozycja w Google (lub innej wyszukiwarce) gwarantuje zwiększoną liczbę odwiedzin, a co za tym idzie pozyskiwanie klientów. Jeśli chcesz dowiedzieć się jak działają wyszukiwarki internetowe, zapraszamy do dalszej części artykułu.

Działanie robotów wyszukiwarek internetowych

Do podstawowych składowych wyszukiwarki internetowej zaliczają się:

  • roboty,
  • baza danych,
  • indeks,
  • program wyszukujący.

Roboty wyszukiwarek inaczej nazywane pająkami – odczytują i analizują treści witryn internetowych oraz kod HTML. Podążają za linkami wewnętrznymi oraz zewnętrznymi, które są zamieszczone na stronie www, odwiedzają nowe, jak i długo istniejące portale. Jeśli na stronie nie pojawił się robot to oznacza, że nie została ona zaindeksowana i nie pojawi się w wynikach wyszukiwania.

Roboty wyszukiwarek tworzą katalogi stron, które zostały przez nie ocenione na podstawie algorytmów zaprojektowanych przez programistów.

Baza danych to zbiór wszystkich zaindeksowanych witryn. Roboty budują rozległą bazę, która jest nieustannie aktualizowana.

Indeks jest listą tytułów i odnośników do adresów, gdzie znajdują się treści odpowiadające wyszukiwanej frazie.

Program wyszukujący – jego zadaniem jest ocena strony internetowej pod kątem trafności odpowiedzi na wprowadzone zapytanie.

Wysoka pozycja strony internetowej w indeksie

Istnieje wiele czynników, które wpływają na skuteczne pozycjonowanie strony i jej miejsce w rankingu wyświetleń w wyszukiwarce, do kluczowych można zaliczyć:

  • treść witryny (musi być dobrze zoptymalizowana pod kątem SEO, czyli odpowiadać na zapytanie wpisane w wyszukiwarce),
  • struktura strony (słowa kluczowe powinny znaleźć się w różnych miejscach),
  • meta title (słowa kluczowe w tytule strony),
  • słowa kluczowe w adresie i nazwie domeny,
  • linki zewnętrzne, wychodzące i wewnętrzne,
  • data rejestracji i historia domeny,
  • gęstość fraz kluczowych (zbyt intensywne nasycenie słowami kluczowymi będzie potraktowane jako spam),
  • regularna aktualizacja treści na stronie,
  • udostępnianie treści za pomocą serwisów społecznościowych.

Obniżenie pozycji strony internetowej

Może wystąpić poprzez:

  • duplicate content (kopiowanie treści z innych stron),
  • awarie serwera,
  • linki do innych serwisów, które są nisko oceniane przez roboty,
  • spam – nadmierna ilość fraz kluczowych, szczególnie w treściach niepowiązanych z zamieszczonymi słowami kluczowymi.

Wyszukiwarki internetowe są nierozłączną częścią internetu, pozwalają na odszukiwanie konkretnych informacji przez użytkowników. Niezwykle istotne jest ich prawidłowe działanie, dlatego też algorytmy są ciągle usprawniane.

Więcej informacji na temat wyszukiwarki Google, budowy strony zgodnie z zasadami skutecznego pozycjonowania zdobędziesz na szkoleniu E-marketing i SEO. Pozycjonowanie i optymalizacja w Google. Zapraszamy 😊.

Wybrani Klienci:

Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.
Więcej informacji o plikach cookies znajdziesz tutaj
Kliknij ZGADZAM SIĘ, aby ta informacja nie wyświetlała się ponownie
Cognity.pl