GWARANTOWANE TERMINY
Jesteś tutaj: strona głównastrefa wiedzyProces szkoleniowy w Cognity
MENU

Proces szkoleniowy w Cognity


Kategoria: HR a proces szkoleniowy
22Sep

Szkolenie, kurs czy warsztat to współcześnie nie tylko czas od 9.00-16.00 spędzany w sali szkoleniowej z trenerem, ale także działania je poprzedzające oraz realizowane po jego zakończeniu. Kompleksowa organizacja szkolenia, a także wdrażanie jego efektów w pracy składa się z wielu etapów. Zapraszamy do zapoznania się z metodyką realizacji szkoleń w Cognity. W przygotowanym przez specjalistów ds. szkoleń artykule dowiecie się Państwo jak w Cognity wygląda proces szkoleniowy oraz jaką opiekę przed i po szkoleniową otrzymują nasi Klienci. 

Cele szkolenia

Przystępując do planowania, następnie realizacji szkolenia powinniśmy jasno określić jego cel. Zazwyczaj zasadnicze cele realizacji szkoleń możemy podzielić na dwa, niekiedy traktowane rozbieżnie, niekiedy zbiorczo.

Pierwszym z celów, który możemy określić jest zdobycie przez uczestników kursu nowych umiejętności, kompetencji, nowej wiedzy czy też postaw i zachowań.

Drugim celem może być usystematyzowanie wiedzy i kompetencji, które posiadają już pracownicy delegowani do odbycia szkolenia. 

Pamiętajmy też, że szkolenie to nie tylko zdobycie wiedzy czy jej usystematyzowanie, ale również możliwość integracji grupy i zdobycie nowych doświadczeń, które potem można wykorzystać w pracy. 

Cognity Szkolenia ustala cele szkolenia w oparciu o informacje pozyskane od klienta. Informację takie jak branża firmy, jej sytuacja na rynku, poziom i ilość wykorzystywanych technologii informatycznych, zastosowanie innowacji w firmie (szczególnie w stosowaniu programów informatycznych) czy liczebność grup szkoleniowych i ich zadania w organizacji pozwoli nam określić cel szkolenia. 

Na etapie konstruowania celu szkolenia zaproponujemy Państwu również uzgodnienie wstępnych szczegółów organizacyjnych, takich jak: miejsce szkolenia, catering dla uczestników, wymagania sprzętowe, preferowany termin szkolenia, język prowadzenia szkolenia oraz wersję językową programu. 

Ustalając odpowiedzi na powyższe pytania oraz szczegółowy cel przygotowujemy dla Państwa kompleksową propozycję realizacji szkolenia obejmującą opis procesu szkoleniowego, wycenę realizacji kursu, przybliżona sylwetkę trenera wraz jego CV oraz proponowany program szkolenia. 

Identyfikacja potrzeb szkoleniowych

Drugim etapem projektowania szkolenia jest kompleksowa identyfikacja potrzeb szkoleniowych uczestników nazywana również badaniem potrzeb szkoleniowych

Na tym etapie każdy uczestnik, zarówno szkolenia otwartego, zamkniętego, konsultacji indywidualnych czy doradztwa indywidualnego, otrzymuje ankiety skonstruowane przez naszych ekspertów badające poziom dotychczasowej wiedzy i umiejętności danego programu komputerowego oraz jego wykorzystywanie w pracy , a także ankietę w której jest możliwość wskazania oczekiwań wobec szkolenia i prowadzonego. 

Na podstawie analizy wyników ankiet prowadzący szkolenie oraz koordynator merytoryczny przygotowują szczegółowy program kursu, materiały szkoleniowe dostosowane do konkretnych umiejętności posiadanych przez Państwa pracowników, pliki ćwiczeniowe oraz dostosowują metodę prowadzenia kursu.

Realizacja szkolenia

Kulminacyjnym punktem procesu szkoleniowego jest realizacja samego szkolenia. Przygotowane kursy realizujemy w oparciu o informacje ustalone na etapie 1 i 2 realizacji procesu szkoleniowego, w trakcie szkolenia również dynamicznie podchodząc do potrzeb i oczekiwań uczestników wynikających z natrafionego w aktualnej chwili problemu. 

Szkolenia realizowane przez Cognity obywają się za pomocą naszej autorskiej, innowacyjnej metody Lerning by doing. Zapewni ona uczestnikom szkolenia praktyczne warsztaty w czasie, których nauczą się rozwiązywać rzeczywiste problemy spotykane w swojej codziennej pracy. 

W czasie kursu uczestnicy otrzymają od Cognity autorski podręcznik szkoleniowy, przekazujący przekrojową wiedze na temat zagadnienia, z którego realizowane jest szkolenie.

Potwierdzając uzyskane umiejętności Cognity Szkolenia przekaże każdemu kursantowi certyfikat ukończenia szkolenia z wyszczególnionymi zagadnieniami zrealizowanymi podczas kursu. 

Ewaluacja procesu szkoleniowego

Dbając o to, aby zarówno Państwo jak i my otrzymali informację zwrotną dotycząca przygotowanego procesu szkoleniowego prosimy uczestników szkolenia o wypełnienie ankiety ewaluacyjnej. Na jej podstawie koordynator organizacyjny szkolenia przygotowuje raport ewaluacyjnym.

Raport ewaluacyjny przesłany do Zarządu lub Działu HR Państwa Firmy wskaże poziom zadowolenia uczestników z kursu ich opinie na temat poszczególnych aspektów realizacji szkolenia, wzrost poziomu wiedzy, stopień przydatności poruszanych na kursie zagadnień w pracy czy też najsłabsze i najmocniejsze strony szkolenia.

Przygotowany raport będzie też źródłem wiedzy o dalszej ścieżce budowania kompetencji pracowników w przedmiocie szkolenia. Rekomendacji dotyczących dalszego rozwoju kompetencji, wiedzy i umiejętności udzieli trener prowadzący szkolnie. 

Opieka poszkoleniowa 

Wiedząc jak ważne jest ugruntowanie wiedzy zdobytej na szkoleniu proponujemy uczestnikom naszych kursów skorzystanie z licznych form opieki poszkoleniowej.

Po zakończeniu szkolenia, na podstawie wcześniejszych etapów procesu szkoleniowego trener przygotowuje pliki poszkoleniowe, do których uczestnicy szkolenia mają dostęp po zalogowaniu się na Strefę Wiedzy Cognity

Hasło i login do Strefy Wiedzy Cognity indywidualnie przekazany każdemu z uczestników kursu drogą elektroniczną.

Oprócz plików po szkoleniowych Strefa Wiedzy Cognity to miejsce gdzie każdy zainteresowany może zapoznać się z cennymi radami i wskazówkami ekspertów Cognity dotyczącymi pracy w programach MS Office: MS Excel, MS Word, MS PowerPoint, MS Access, pracy z językiem programowania VBA czy też zagadnieniami związanymi z prawem e-commerce i IT, realizacją procesu szkoleniowego oraz umiejętnościami miękkimi stosowanymi w środowisku pracy. 

Dostęp do plików i artykułów publikowanych na blogu Strefa Wiedzy Cognity jets bezpłatny i nie ograniczony czasowo. 

Forma opieki poszkoleniowej z której mogą skorzystać Klienci Cognity jest również roczna opieka poszkoleniowa prowadzącego szkolenia. Każdy uczestnik który po zakończeniu szkolenia napotka problem związany z zagadnieniem kursu może bezpośrednio spotkać się z trenerem w siedzibie Cognity lub też skontaktować się droga elektroniczną lub telefoniczną z trenerem uzyskując odpowiedź na swoje pytania. 

Proces realizacji szkoleń przez Cognity Szkolenia został doceniony przez Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie, który przyznał naszej firmie Znak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno – Szkoleniowych. Szczegółowe informację o Znaku Jakości MSUES Cognity odnajdą Państwu TUTAJ.

Powyższy proces szkoleniowy Cognity Szkolenia stosuje każdorazowo do wszystkich organizowanych szkoleń zarówno tych otwartych jak i zamkniętych, szkoleń indywidualnych i doradztwa informatycznego:

  • Zainteresowanych uczestnictwem w szkoleniach otwartych Cognity zapraszamy do KALENDARZA z najbliższymi terminami kursów.
  • Organizacje, które chciałby zorganizować szkolenie zamknięte dla swoich pracowników polecamy kontakt z naszymi specjalistami ds. szkoleń oraz zapoznanie się ze szczegółami realizacji szkoleń dedykowanych w Cognity TUTAJ
  • Zainteresowanych doradztwem informatycznym zapraszamy do zakładki DORADZTWO INFORMATYCZNE, natomiast więcej informacji o konsultacjach indywidualnych znajdą Państwo w zakładce SZKOLENIA INDYWIDUALNE.

 

W ramach naszej oferty realizujemy szkolenia z zakresu: 

 

Wszystkie nasze szkolenia realizujemy również w języku angielskim - SZCZEGÓŁY

Tak kompleksowo przygotowany i realizowany proces szkoleniowy pozwala nam na zbieranie licznych pochwał i rekomendacji od naszych Klientów polecających nasze kursy i szkolenia. Referencje Cognity Szkolenia odnajdą Państwo w zakładce ZAUFALI NAM.

Wybrani Klienci:

Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.
Więcej informacji o plikach cookies znajdziesz tutaj
Kliknij ZGADZAM SIĘ, aby ta informacja nie wyświetlała się ponownie
Cognity.pl