icon icon

Kurs Microsoft Excel - interpretowanie raportów, użytkowanie formuł i funkcji, wykorzystanie praktycznych zastosowań programu przydatnych w prowadzeniu biznesu

icon

Proces szkoleniowy

Analiza potrzeb szkoleniowych

Jeśli masz życzenie dotyczące programu szkolenia, przeprowadzimy dla Ciebie analizę potrzeb szkoleniowych, która będzie wskazówką dla nas, na jakie aspekty programu położyć większy nacisk – tak, by program szkolenia spełniał konkretne potrzeby.

Program szkolenia

1. Powtórzenie podstawowych funkcji programu MS Excel

  • uzupełnianie, modyfikowanie i usuwanie danych,
  • wpisywanie danych z użyciem skrótów klawiaturowych,
  • seria danych – seria napisów, dat i czasu, seria danych rosnąca, malejąca, stała, liczbowa, niestandardowa seria danych,
  • narzędzie Wklej specjalnie,
  • atrybuty czcionki, wyrównanie i obramowanie,
  • narzędzie malarz formatów,
  • formatowanie za pomocą Tabel Danych,
  • formatowanie komórek arkusza – format liczbowy, walutowy, procentowy, tekstowy, daty.

2. Narzędzie Przejdź do…

  • kopiowanie zakresu z ukrytymi wierszami, 
  • formatowanie tylko komórek z wprowadzonymi danymi,
  • uzupełnianie pustych komórek.

3. Formatowanie warunkowe – praca z raportami

  • formatowanie komórek, które zawierają określony tekst lub wartości,
  • paski danych, zakresy kolorów, zestawy ikon,
  • odznaczanie wartości zduplikowanych i unikatowych,
  • formuły określające formatowane komórki.

4. Zabezpieczenie arkusza i skoroszytu

  • zabezpieczanie arkusza i skoroszytu,
  • sprawdzanie poprawności wprowadzanych danych.

5. Formuły i funkcje wykorzystywane w codziennej pracy menedżera

  • adresowanie względne i bezwzględne (blokowanie komórek arkusza za pomocą znaku $),
  • podstawowe funkcje obliczeniowe w MS Excel: sumaśredniamaxminliczb,
  • funkcje logiczne: jeżeliluboraz,
  • funkcje statystyczne i matematyczne: jeżelisuma.jeżelisuma.warunkowzaokr,
  • funkcja wyszukiwania pionowo,
  • zagnieżdżanie – składanie kilku funkcji w jedną.

6. Kalkulacje i funkcje na datach

  • formatowanie dat,
  • różnica pomiędzy datami, dodawanie do dat ilości dni, obliczanie daty końcowej,
  • data bieżąca – wykonywanie na niej obliczeń,
  • funkcje daty i czasu: dzieńmiesiącrokdzień.tyg.

7. Praca z tekstami w raportach, przetwarzanie tekstów, funkcje tekstowe

  • funkcje tekstowe: lewyprawytekstylitery.wielkielitery.malewartość,
  • funkcje tekstowe – poprawianie wprowadzonych danych,
  • rozdzielanie tekstów według ilości znaków,
  • rozdzielanie tekstów za pomocą narzędzia Tekst jako kolumny.

8. Funkcja Sumy pośrednie

  • praca z narzędziem Sumy pośrednie,
  • sumowanie po kilku kategoriach.

9. Praca z wieloma arkuszami i skoroszytami oraz tworzenie połączeń pomiędzy nimi

10. Konsolidacja danych z raportów

11. Tworzenie i edycja wykresów w raportach

  • dobór typu wykresu, omówienie rodzajów,
  • wykresy złożone, zmiana zakresów danych,
  • zmiana kolorów, układu i skali – ustawienia zaawansowane,
  • ustawienia układu danych prezentowanych na wykresie,
  • wykres z obiektami graficznymi,
  • wykres z dwiema osiami,
  • formatowanie wykresów,
  • tworzenie obiektów typu SmartArt.

12. Sortowanie i filtrowanie danych w raportach MS Excel

  • sortowanie – klucz sortowania, zaawansowane opcje,
  • sortowanie danych wielopoziomowe,
  • narzędzie Autofiltr,
  • filtr niestandardowy,
  • filtrowanie z użyciem znaku *,
  • polecenie Znajdź/Zamień.

13. Tabele przestawne w zarządzaniu

  • czym jest tabela przestawna – wyjaśnienie,
  • funkcje obliczeniowe w tabeli przestawnej,
  • grupowanie danych,
  • filtrowanie danych.

14. Zaawansowane ustawienia drukowania raportów

  • widoki: podgląd podziału stron i układ strony,
  • ustawienia wydruku – ustawienia marginesów, nagłówka i stopki, wyrównanie na stronie,
  • ukrycie wierszy i kolumn,
  • podział na strony, numerowanie stron,
  • niestandardowe nagłówki i stopki,
  • wydruk wykresów,
  • drukowanie dużych tabel,
  • drukowanie komentarzy,
  • powtarzanie wierszy lub kolumn nagłówkowych na wszystkich stronach wydruku,
  • drukowanie raportów.

15. Wprowadzenie do makr

  • rejestracja makra,
  • przypisanie makra pod przycisk.

 

Program szkolenia odpowiada programowi szkolenia Microsoft Excel - formuły, funkcje, wykresy oraz wprowadzenie do tabel przestawnych i makr.

Opieka poszkoleniowa

W ramach opieki poszkoleniowej masz do wyboru jedną z dwóch możliwych form kontaktu z trenerem, w przeciągu 1 roku po zakończonym szkoleniu:

  • konsultację telefoniczną,
  • na 2 godzinne konsultacje online z trenerem.

Metody szkolenia

  • wykład,
  • mini-prezentacja,
  • praca warsztatowa z komputerem,
  • ćwiczenia i case study,
  • praca indywidualna z trenerem.

Certyfikat

  • certyfikat w języku polskim, numer Wpisu do Rejestru Instytucji Szkoleniowych 2.12/00238/2015,
  • certyfikat w języku angielskim na życzenie.