icon icon

Kurs Microsoft Excel - użyteczne formuły i funkcje programu w pracy na danych biznesowych

icon

Proces szkoleniowy

Analiza potrzeb szkoleniowych

Jeśli masz życzenie dotyczące programu szkolenia, przeprowadzimy dla Ciebie analizę potrzeb szkoleniowych, która będzie wskazówką dla nas, na jakie aspekty programu położyć większy nacisk – tak, by program szkolenia spełniał konkretne potrzeby.

Program szkolenia

1. Wprowadzenie do pracy z programem MS Excel

  • zapoznanie się z pojęciami i środowiskiem programu,
  • interfejs – dopasowanie Wstążki i paska Szybki Dostęp do potrzeb biznesowych,
  • przydatne skróty klawiaturowe.

2. Operacje na danych biznesowych

  • wpisywanie, modyfikacja i usuwanie danych,
  • jak zaznaczyć dane,
  • czyszczenie zawartości i formatu danych,
  • kopiowanie i wklejanie danych,
  • seria danych – napisy, daty i czasy, seria danych rosnąca, malejąca, stała, liczbowa,
  • polecenie Znajdź/Zamień.

3. Operacje na obiektach Ms Excel

  • klawisze nawigacyjne obszarów – jak poruszać się po arkuszu,
  • polecenie Przejdź do, blokowanie wierszy i kolumn,
  • dodawanie i usuwanie arkuszy, domyślna liczba arkuszy w skoroszycie, przesuwanie i kopiowanie arkuszy między plikami.

4. Działania na komórkach w MS Excel

  • parametry czcionki, wyrównanie i obramowanie,
  • malarz formatów,
  • formaty komórek: liczbowy, walutowy, procentowy, tekstowy, daty,
  • formatowanie za pomocą Tabel Danych.

5. Formatowanie warunkowe

  • formatowanie komórek, które zawierają określony tekst,
  • formatowanie komórek, które zawierają określone wartości.

6. Komentarze: wstawianie i edycja

7. Podstawowe formuły i funkcje w MS Excel przydatne w zastosowaniach biznesowych

  • obliczenia dokonywane bezpośrednio w komórkach,
  • adresowanie względne i bezwzględne – adresowanie z symbolem $,
  • jak kopiować formuły,
  • narzędzie autosuma i inne funkcje wbudowane,
  • funkcje matematyczne: suma, średnia, max, min, ile.liczb,
  • funkcja jeżeli,
  • funkcje daty i czasu,
  • funkcje tekstowe,
  • narzędzie tekst jako kolumny.

8. Analiza i wyszukiwanie danych biznesowych

  • jak sortować dane,
  • wielopoziomowe sortowanie,
  • narzędzie Autofiltr.

9. Tworzenie i edycja wykresów biznesowych

  • rodzaje wykresów,
  • jak zmienić zakres danych,
  • ustawienia: zmiana kolorów, układu i skali.

10. Ustawienia drukowania – porady drukowania danych biznesowych

  • widoki: Podgląd Podziału Stron i Układ Strony,
  • ustawienia marginesów, nagłówka i stopki, wyrównanie na stronie,
  • jak ukryć wiersz i kolumnę,
  • numerowanie stron, podział na strony,
  • niestandardowe nagłówki i stopki,
  • jak wydrukować wykres,
  • drukowanie dużych tabel,
  • powtarzanie wierszy lub kolumn nagłówkowych na wszystkich stronach wydruku.

 

Program szkolenia odpowiada programowi szkolenia Microsoft Excel - formatowanie danych, tworzenie estetycznych wykresów i efektywnych raportów

Opieka poszkoleniowa

W ramach opieki poszkoleniowej masz do wyboru jedną z dwóch możliwych form kontaktu z trenerem, w przeciągu 1 roku po zakończonym szkoleniu:

  • konsultację telefoniczną,
  • na 2 godzinne konsultacje online z trenerem.

Metody szkolenia

  • wykład,
  • mini-prezentacja,
  • praca warsztatowa z komputerem,
  • ćwiczenia i case study,
  • praca indywidualna z trenerem.

Certyfikat

  • certyfikat w języku polskim, numer Wpisu do Rejestru Instytucji Szkoleniowych 2.12/00238/2015,
  • certyfikat w języku angielskim na życzenie.