GWARANTOWANE TERMINY
Jesteś tutaj: strona głównastrefa wiedzySpam – co to jest i jak się go wystrzegać?
MENU

Spam – co to jest i jak się go wystrzegać?


Kategoria: Kurs Outlook
7Jun

E-mail spam (ang. junk email) to pojęcie rozumiane jako niechciane wiadomości elektroniczne. Najczęściej spotykany jest w przypadku korzystania z poczty e-mail (typu gmail, onet, wp, interia). Niektórzy użytkownicy doświadczają go również podczas używania komunikatorów bądź w wiadomościach SMS.

Jak zapobiegać wiadomościom wpadającym do spamu?

Przede wszystkim należy pamiętać, aby podawać adres e-mail jedynie zaufanym partnerom. Jeśli już otrzymamy wiadomość spam należy na nią nie odpowiadać, nie otwierać zawartych w nim adresów, nie pobierać załączników. Jeśli spam wysyłany jest kilkukrotnie z jednego adresu e-mail można zawiadomić administratora domeny oraz założyć filtr antyspamowy.

W programie pocztowym można wyłączyć automatyczną obsługę HTML i JavaScript, obrazy, których odwołania prowadzą do zewnętrznych serwerów, a także możliwość otwierania podejrzanych plików załączonych do maili. Należy zadbać o instalacje aktualizacji programu pocztowego oraz programu antywirusowego.

Dobre praktyki antyspamowe – jak pozbyć się spamu?

Co zrobić, by wysyłana przez nas wiadomość e-mail nie trafiła do folderu spam w skrzynce odbiorcy?

Bardzo ważna jest jakość informacji, które są przesyłane. Należy unikać wysyłania wielu wiadomości o identycznej treści. Filtry antyspamowe działają na zasadzie analizy treści oraz przydzielania spam punktów, po osiągnięciu określonej wartości – wiadomość trafi do spamu. Aby sprawdzić, jak oceniana jest jakość zawartych informacji można wykonać spam test dostępny w Internecie.

Temat wiadomości e-mail powinien być prosty, zwięzły i konkretny, bez formatowań, różny dla każdego maila, bez słów typu: oferta, specjalnie dla Was, promocja.

E-mail nie może zawierać wrażliwych słów kluczowych np. za darmo, zniżka, bezpłatne, taniej, próbka, super, extra oraz wielu innych wyrażeń zwłaszcza tych związanych z handlem i reklamą. Czcionka nie może zawierać dużej ilości formatowań typu podkreślenie, pogrubienie, różne kolory i rozmiary. Należy unikać stosowania drukowanych liter, wielu wykrzykników i znaków zapytania.

Wiadomość nie powinna zawierać dużej liczby obrazów a ich wielkość najlepiej ograniczyć, ponieważ najprawdopodobniej zostanie potraktowana jako spam. Istotny jest stosunek ilości grafiki do tekstu, wszystkie elementy, które się da należy zamienić na zwykły tekst i kod HTML.

Istotna jest również kwestia przesyłania linków. Krótkie hiperłącze może zostać wklejone w całości, natomiast w przypadku długiego warto skorzystać z narzędzi, które dają możliwość jego skrócenia bądź podlinkować adres w tekście.

Nazwa załączników musi być zrozumiała oraz poprawna językowo, np. faktura, zadanie, ankieta. Nie może zawierać przypadkowo naciśniętych znaków, liczb, liter, np. ashfjhfuis.zip – takie nazwy wychwytują filtry antyspamowe. Należy także pamiętać by rozmiar załącznika nie był duży.

 

Czym jest czarna i biała lista nadawców?

Czarna lista nadawców (ang. blacklist) – wiadomości przesyłane z adresu e-mail dodanego na tę listę nie będą dostarczane do skrzynki odbiorcy. Jeśli adres znajdzie się na czarnej liście należy skontaktować się z administratorem, zapytać o powód dodania, wyeliminować przyczynę, przez który e-mail został tam umieszczony oraz poprosić o usunięcie z tej listy.

Biała lista nadawców (ang. whitelist) – e-mail wpisany na białą listę nie jest sprawdzany przez filtry antyspamowe oraz przez inne tego typu aplikacje, maile przychodzące są od razu akceptowane i nie trafiają do folderu spam. Dodanie na białą listę oznacza przydzielenie adresu mailowego do zaufanych.

Zachowanie określonych wytycznych pozwoli na ograniczenie problemu spamu, który jest zjawiskiem stale towarzyszącym w okresie globalnego rozwoju Internetu.

Wybrani Klienci:

Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.
Więcej informacji o plikach cookies znajdziesz tutaj
Kliknij ZGADZAM SIĘ, aby ta informacja nie wyświetlała się ponownie
Cognity.pl