GWARANTOWANE TERMINY
Jesteś tutaj: strona głównastrefa wiedzy8 Sposobów radzenia sobie ze stresem
MENU

8 Sposobów radzenia sobie ze stresem


Kategoria: Kompetencje miękkie w pracy
13Jun

Stres pokrótce to reakcja organizmu na zagrożenie. Jak powszechnie wiadomo, stres w zależności od predyspozycji jednostki może wpływać na nią mobilizująco lub negatywnie. Naszym zadaniem jest to aby wyeliminować ten drugi. Oto kilka sposobów, które Ci w tym pomogą:

Uśmiechaj się!

Jak mówi stare porzekadło „Śmiech to zdrowie!” i to prawda! Przeprowadzono wiele badań naukowych, w których dowiedziono jak uśmiech i pozytywne nastawienie przyczyniają się do poprawy zdrowia i samopoczucia, to samo się tyczy stresu. Uśmiechem można zminimalizować jego występowanie.

Uprawiaj sport!

W czasie ćwiczeń obserwuje się wzrost wydzielania  endorfin! To właśnie one sprawiają, że po wysiłku jesteś w dobrym nastroju i masz uczucie zadowolenia. Ruch najprostsza forma relaksacji i odprężenia, w dodatku bardzo potrzebna naszym mięśniom oraz umysłowi. Ruch jest dobry w każdej postaci – może to być gimnastyka, taniec, pływanie. Najlepiej dobrać formę aktywności adekwatnie do wieku, chęci, możliwości i umiłowań.

Pamiętaj o odpoczynku!

Po całym dniu napięcia i stresu należy pomyśleć o relaksie, czasie wolnym od trudnych zajęć. Czas dla siebie: ciała i umysłu. Najlepiej gdy jest to odpoczynek aktywny, chociażby 15 minutowy spacer po parku. Nie musi on trwać godzinami, ważne aby był dostarczany organizmowi regularnie.

Stosuj różnorodne techniki relaksacyjne!

Jest to jedna z form odpoczynku.  Ćwiczenia relaksacyjne uprawiane systematycznie można z pożytkiem wykorzystać by dotrzeć do zapomnianych czy tłumionych emocji oraz aby przejąć władzę nad stresem, odprężyć się, zrelaksować i nabrać sił. Może to ochronić nasze zdrowie i samopoczucie. W czasie kilkunastominutowego relaksu z pomocą różnych technik (m.in. zen i joga, medytacja transcendentalna, trening autogenny i inne) w organizmie człowieka pojawiają się pozytywne reakcje, dzięki którym jesteśmy mniej narażeni na stres.

Zadbaj o sen!

Jakość i ilość snu to niezbędny aspekt w funkcjonowaniu organizmu człowieka. Zadbaj o to by wysypiać się regularnie, unikaj „odsypiania”, postaraj się unormować godziny snu (to samo tyczy się jego regularności). Gdy jesteśmy niewyspani, automatycznie nasz humor nie jest najlepszy, a odbieranie negatywnych bodźców takich jak stres jest uwypuklone.

Zaparz zioła na uspokojenie!

Gdy już jesteśmy zestresowani, naturalne sposoby, takie jak napary z ziół pomogą nam uspokoić się. Jest to najlepszy środek na szybkie pozbycie się napięcia i zdenerwowania.

Posłuchaj muzyki!

To kolejny sposób na występujące już uczucie stresu. Należy jednak pamiętać, iż nie każda muzyka odpręża i relaksuje.  Spokojna muzyka to sposób na relaksację dźwiękiem. Pomoże Ci to na wyciszenie emocji, spojrzenie na problem z dystansem i poczujesz uczucie ulgi. Badania pokazują, iż szczególnie korzystnie oddziałują na nas utwory Mozarta. Muzyka ta powoduje zmiany w zapisie fal mózgowych. Podobną funkcję pełni słuchanie odgłosów przyrody (zwłaszcza, jeśli połączymy je z wizualizacją – wyobrażaniem sobie różnych krajobrazów i przyjemnych widoków) – szumu morskich fal, drzew, płynącego potoku, śpiewu ptaków, odgłosu wiatru.

Zaczerpnij świeżego powietrza!

W zaduchu ciężko jest myśleć produktywnie, w dodatku jeśli pracujemy pod presją. Jeśli nie możesz na chwilę opuścić pomieszczenia, postaraj się chociaż o całkowite przewietrzenie pokoju, w którym przebywasz. Poczujesz momentalnie zmianę.

 

 Licencja Creative Commons
8 Sposobów radzenia sobie ze stersem- by Cognity Szkolenia is licensed under a Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe License.

Wybrani Klienci:

Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.
Więcej informacji o plikach cookies znajdziesz tutaj
Kliknij ZGADZAM SIĘ, aby ta informacja nie wyświetlała się ponownie
Cognity.pl