GWARANTOWANE TERMINY
Jesteś tutaj: strona głównastrefa wiedzyTriki w Wordzie, które warto znać
MENU

Triki w Wordzie, które warto znać


Kategoria: Kurs Word, Profesjonalne dokumenty, Perfekcyjna Asystentka
17Apr

Pewnie większość z nas wie czym jest Microsoft Word – niestety, tak jak w przypadku programu Excel, często nie zdajemy sobie sprawy z jego potencjału. W związku z tym podzielimy się znajomością kilku trików na poprawę jakości pracy w edytorze tekstu.

Poniżej prezentujemy pomocne wskazówki, które warto znać:

1. Zwiększanie i zmniejszanie strony – oczywiście możemy tego poszukać w ustawieniach programu, ale jest na to szybszy sposób. Wystarczy wcisnąć przycisk Ctrl + użyć scrolla w myszce.

2. Skróty ułatwiające nawigację – mogą one znacznie poprawić sprawność pisania tekstów. Poniżej przedstawiamy kilka najbardziej popularnych:

  • Ctrl + Page Down – następna strona,
  • Ctrl + Page Up – poprzednia strona,
  • Ctrl + Home – początek dokumentu,
  • Ctrl + End – koniec dokumentu,
  • Page Down – przewinięcie o jedną stronę w dół,
  • Page Up – przewinięcie o jedną stronę w górę,
  • Home – przesunięcie kursora na początek wiersza,
  • End – przesunięcie kursora na koniec wiersza,
  • Ctrl + Shift + odpowiednia strzałka – zaznaczanie kolejnych wyrazów w wierszu lub komórce zależnie od wybranego kierunku,
  • CTRL + B – pogrubienie tekstu,
  • CTRL + U – podkreślenie tekstu.

3. Tworzenie własnych skrótów klawiszowych – wybierz ze Wstążki przycisk Plik, następnie kliknij Opcje, Dostosowywanie wstążki, Dostosuj. Wówczas po wybraniu odpowiadającej nam kategorii można przypisać do danego polecenia skrót klawiszowy, który będzie nam najbardziej pasował – należy ustawić kursor w polu Naciśnij nowy klawisz skrótu, użyć wybranej kombinacji klawiszy i kliknąć Przypisz.

4. Wyszukiwanie konkretnego słowa czy frazy – jest to również jedna z najczęściej używanych opcji w pakiecie Office. Wystarczy jednocześnie wcisnąć klawisze Ctrl + F i wpisać interesującą nas treść.

5. Wyszukiwanie oraz podmiana na inne słowo w jednym – jeśli masz dokument, w którym np. imię ’’Anna’’ chcesz zamienić na ’’Paulina’’ to nie musisz szukać ręcznie. Wciśnij klawisze Ctrl + H i wpisz słowo do zamiany oraz to, na które chcesz je zamienić, a Word zrobi to sam. Funkcji tej możesz używać również do poprawiania błędów, takich jak na przykład usunięcie podwójnych spacji.

6. Sprawdzenie tekstu – chcesz mieć pewność, że nie żaden błęd w tekście nie został pominięty? Wystarczy użyć klawisza F7 – wówczas Word ponownie sprawdzi jego pisownię.

 

Chcesz dowiedzieć się więcej o pracy w Microsoft Word? Poznać znacznie więcej trików, które pomogą Ci usprawnić swoją pracę? Zapraszamy na nasze szkolenia:

Wybrani Klienci:

Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.
Więcej informacji o plikach cookies znajdziesz tutaj
Kliknij ZGADZAM SIĘ, aby ta informacja nie wyświetlała się ponownie
Cognity.pl