cognity

Tworzenie szablonów programie MS Excel

Jeżeli nasze zadania obejmują uzupełnię dokumentów, których wygląd i struktura jest identyczna, a ich tworzenie jest czasochłonne warto zapoznać się opcją tworzenia szablonów w programie Excel. Ustalają za pomocą szablonu strukturę dokumentu możemy ją wykorzystać do późniejszego uzupełniania danych.

30 czerwca 2015
blog

Tworzenie szablonów w MS Excel 

Aby utworzyć szablon, należy przygotowaniu struktury pliku zapisać go, jako plik szablonu. W tym celu z menu Plik wybieramy Zapisz jako, a następnie rozwinąć listę Zapisz jako typ i wskazać określony szablon (rys. 1)

Rys. 1. Dostępne szablony w programie MS Excel

Chcąc, aby szablon był dostępny również na wcześniejszych wersjach Excela (od 97 do 2003) warto wybrać Szablon programu Excel 97-2003.

W przypadku, gdy pliki będą tworzone na wersji Office 2007 lub nowszych, to należy rozpatrzyć dwa przypadki.

Pierwszy z nich dotyczy sytuacji, w której nie przewidujemy wykorzystywania makr w skoroszytach, - wtedy najlepszą opcją jest zapisanie pliku, jako Szablon programu Excel, natomiast w przeciwnym przypadku jesteśmy skazani na opcję Szablon programu Excel z obsługą makr

Tworzenie nowego skoroszytu w MS Excel w oparciu o szablon 

Utworzenie skoroszytu jest możliwe z po kliknięciu na opcję Nowe z menu Plik. Do dyspozycji mamy kilka miejsc, z których można wybrać szablon (rys. 2)

Rys. 2. Dostępne szablony w Excelu 

Przykładowe szablony to szablony, które zostały utworzone przez firmę Microsoft i są dostępne bez połączenia internetowego.


Moje szablony to szablony zapisane w odpowiednim do tego folderze stworzone przez użytkowników aplikacji na komputerze.


Nowy z istniejącego umożliwia stworzenie skoroszytu z dowolnie wybranego pliku Excela.
Artykuł związany jest z Kursem Excel Podstawowy odbywającym się w Cognity.

Autorem tekstu jest Gragorz Plak - trener Cognity.

icon

Formularz kontaktowyContact form

Imię *Name
NazwiskoSurname
Adres e-mail *E-mail address
Telefon *Phone number
UwagiComments