Tworzenie szablonów programie MS Excel
Jeżeli nasze zadania obejmują uzupełnię dokumentów, których wygląd i struktura jest identyczna, a ich tworzenie jest czasochłonne warto zapoznać się opcją tworzenia szablonów w programie Excel. Ustalają za pomocą szablonu strukturę dokumentu możemy ją wykorzystać do późniejszego uzupełniania danych.
Tworzenie szablonów w MS Excel
Aby utworzyć szablon, należy przygotowaniu struktury pliku zapisać go, jako plik szablonu. W tym celu z menu Plik wybieramy Zapisz jako, a następnie rozwinąć listę Zapisz jako typ i wskazać określony szablon (rys. 1)
Rys. 1. Dostępne szablony w programie MS Excel
Chcąc, aby szablon był dostępny również na wcześniejszych wersjach Excela (od 97 do 2003) warto wybrać Szablon programu Excel 97-2003.
W przypadku, gdy pliki będą tworzone na wersji Office 2007 lub nowszych, to należy rozpatrzyć dwa przypadki.
Pierwszy z nich dotyczy sytuacji, w której nie przewidujemy wykorzystywania makr w skoroszytach, - wtedy najlepszą opcją jest zapisanie pliku, jako Szablon programu Excel, natomiast w przeciwnym przypadku jesteśmy skazani na opcję Szablon programu Excel z obsługą makr.
Tworzenie nowego skoroszytu w MS Excel w oparciu o szablon
Utworzenie skoroszytu jest możliwe z po kliknięciu na opcję Nowe z menu Plik. Do dyspozycji mamy kilka miejsc, z których można wybrać szablon (rys. 2)
Rys. 2. Dostępne szablony w Excelu
Przykładowe szablony to szablony, które zostały utworzone przez firmę Microsoft i są dostępne bez połączenia internetowego.
Moje szablony to szablony zapisane w odpowiednim do tego folderze stworzone przez użytkowników aplikacji na komputerze.
Nowy z istniejącego umożliwia stworzenie skoroszytu z dowolnie wybranego pliku Excela.
Artykuł związany jest z Kursem Excel Podstawowy odbywającym się w Cognity.
Autorem tekstu jest Gragorz Plak - trener Cognity.