GWARANTOWANE TERMINY
Jesteś tutaj: strona głównastrefa wiedzyWizualizacja wyników ankiety w Excelu
MENU

Wizualizacja wyników ankiety w Excelu


Kategoria: Analiza danych, Kurs Excel, Samouczek Excel
30Mar

W tej części dowiemy się jak w czytelny sposób zaprezentować poziom satysfakcji klienta z produktu lub usług. Aby przedstawić dane na podstawie opracowanych badań statystycznych niezbędny będzie do tego wykres lub schemat.

W pierwszej kolejności będziemy potrzebować wyników badań przedstawionych za pomocą tabeli, z której zaciągniemy wyniki.

Ankieta, na której będziemy pracować zawiera ilości głosów oznaczające całkowite zaprzeczenie, zgodę oraz wstrzymanie się od głosu w odpowiedzi na pytanie dotyczące jakości, gwarancji, trwałości dostępności i rozpoznawalności danej firmy. Dzięki temu uzyskamy miarodajny wynik wykazujący ilu ankietowanych ma negatywne odczucia wyłącznie w  pewnych obszarach firmy.

Sama tabela niewiele nam powie, dlatego na jej podstawie warto stworzyć wykres SKUMULOWANY SŁUPKOWY 100%, który dokładnie zobrazuje wpisane wyniki.

Wykres skumulowany w Excelu

Żeby nasz wykres był bardziej czytelny możemy dodać etykiety danych – w tym celu, musimy wejść w formatowanie wykresu i ustawić etykiety danych na środkowe.

Tak stworzona prezentacja jest dużo ciekawsza. Żeby dodać jej nieco profesjonalizmu najlepszym rozwiązaniem będzie zademonstrowanie danych w udziale procentowym.

Co prawda wykres pokazuje udziały ilości głosów w danej odpowiedzi, lecz lepszy efekt na odbiorcach uzyskamy pokazując procenty adekwatne do elementu na pasku wykresu.

Niestety Microsoft Excel z poziomu edycji wyglądu wykresu nie przeliczy tego samodzielnie. Naszym zadaniem jest cofniecie się do tabeli i przeliczenie odpowiedzi na procenty. Aby to uzyskać, musimy wykonać tabele pomocniczą, w której poszczególne wartości głosów podzielimy przez liczbę ankietowanych i ustawimy formatowanie procentowe.

Następnie musimy wygenerować ponownie wykres, zmieniając dane z liczbowych na procentowe. Żeby nasza prezentacja wyglądała estetycznie, elementy, w których wartości wyniosły zero, warto usunąć ręcznie, tak by etykiety nie nachodziły na siebie.

 

 

Zapraszamy na szkolenia:

Wybrani Klienci:

Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.
Więcej informacji o plikach cookies znajdziesz tutaj
Kliknij ZGADZAM SIĘ, aby ta informacja nie wyświetlała się ponownie
Cognity.pl