GWARANTOWANE TERMINY
Jesteś tutaj: strona głównastrefa wiedzyZarządzanie czasem - Outsourcing
MENU

Zarządzanie czasem - Outsourcing


Kategoria: Zarządzanie Czasem
11Jun

W przypadku zarządzania sobą w czasie outsourcing można rozumieć, jako zasadę: Nie bądź wszechstronny, bądź specjalistą.

Czasem dostajemy zadania, które znacznie przekraczają naszą wiedze i umiejętności – próbując je realizować tracimy czas, który moglibyśmy przeznaczyć na wykonywanie czynności, co, do których wiemy, że posiadamy niezbędną wiedzę, umiejętności i kwalifikacje. 

Zarządzanie czasem: outsourcing: dla kogo?  

Zasadę tę powinni stosować wszyscy. Najłatwiej outsourcingować zadania w dużej firmie/organizacji, w której istnieje wiele działów i wydziałów specjalizujących się w danym zakresie. Nie oznacza to jednak, że pracownicy mikro i małych przedsiębiorstw nie mogą z powodzeniem korzystać z tej zasady np. poprzez podzlecanie zadań firmom zewnętrznym. 

Zasada zarządzanie czasem - outsourcing: jak ją stosować?  

Kiedy zrozumiemy, że nie możemy wszystkiego zrobić samodzielnie, nadchodzi czas, aby wybrać zadania, które możemy przekazać osobie z naszej firmy/otoczenia zajmującej się tą specjalistyczną dziedziną wiedzy, z którą my mamy problemy. Pamiętajmy, że: oddając zadania przy realizacji, których napotykamy na problemy będziemy mogli, zaoszczędzony czas, poświęcić na kwestie, w których to my jesteśmy specjalistami.

Zarządzanie czasem - outsourcing: case stady

Nasz bohater Pan Kowalski ma do przygotowania ofertę szkoleń z zakresu zarządzania czasem wraz ze szczegółowym programem szkolenia, jednak do tej pory zajmował się przede wszystkim szkoleniami informatycznymi. Przygotowanie takiego programu zajęłoby mu wiele czasu oraz zapewne wiązałoby się z wieloma pomyłkami przy realizacji tego zadania. 

Co powinien zrobić, aby wykonać zadanie zgodnie z powyższa zasadą:

  • zastanowić się, kto w firmie, w której pracuje odpowiada za merytorykę szkoleń zarzadzania czasem;
  • przekazać to zadanie, wraz z niezbędnymi wytycznymi koniecznymi do jego realizacji - osobie będącej specjalistą w tej dziedzinie
  • interesować się postępami w wykonywanym zadaniu. 

 

Zapraszamy również na naszego Facebooka gdzie możesz podzielić się swoimi spostrzeżeniami i radami jak skutecznie planować swój czas. 

Sprawdź pozostałe metody zarządzania czasem:

Część 1: Dlaczego warto zarządzać czasem? 

Część 2: Zarządzanie czasem - Zasada GTD

Częśc 3: Zarządzanie czasem - Zasada pierwszej czynności fizycznej

Część 4: Zarządzanie czasem - Zasada pierwszej godziny

Część 5: Zarządzanie czasem - Stan flow

Zobacz też nasze szkolenia z programów wspomagających zarządzanie czasem:

 

Możesz być również zainteresowany: 

 

Licencja Creative Commons
Zarządzanie czasem - Outsourcing by Cognity Szkolenia is licensed under a Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe License.

Wybrani Klienci:

Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.
Więcej informacji o plikach cookies znajdziesz tutaj
Kliknij ZGADZAM SIĘ, aby ta informacja nie wyświetlała się ponownie
Cognity.pl