GWARANTOWANE TERMINY
Jesteś tutaj: strona głównastrefa wiedzyZarządzanie czasem - Zasada GTD
MENU

Zarządzanie czasem - Zasada GTD


Kategoria: HR a proces szkoleniowy
10Jun

Zasada GTD - Get things done- czyli dosłownie doprowadzanie roboty do końca; Jest jedną z najpopularniejszych metod zarzadzania czasem opracowaną przez David Allen. Ta prosta metoda pozwala na szybkie zapanowanie nad codziennym chaosem piętrzącymi się obowiązkami. 


Podstawową reguła jest bardzo prosta: zakończ to, co rozpocząłeś!


Zarządzanie czasem - Zasada GTD: dla kogo?

Metoda ta najlepiej sprawdza się u zwolenników lifehackingu, którzy przystosowują do niej istniejące narzędzia (pliki tekstowe, poczty elektroniczne, strony oparte na wiki, programy do zarządzania czasem) tworzą nowe lub korzystają z takich programów jak MS Excel lub MS Outlook do zarzadzania swoimi zadaniami.

Jednym zdaniem metoda ta sprawdza się u pasjonatów nowinek technicznych, którzy przenoszą idee i koncepcje informatyczne do ułatwienia sobie życia codziennego. Jak ją stosować? Dużą pomocą w zasady są liczne aplikacje na iPhone czy  iPad; aplikacje takie dostępne są również w systemach Android, Windows, Linux.

Zarządzanie czasem - Zasada GTD: case study?

Bohaterem naszego przykładu będzie Pan Kowalski.Wyobraź sobie, że nasz bohater przygotowuje zestawienie miesięczne sprzedaży. O godzinie 11.00 Przychodzi do Pana Kowalskiego - dyrektor, z prośbą o przeanalizowanie raportów za ostatnie pół roku. O 11.03 rozbrzmiewa dzwonek telefonu - po drugiej stronie nowy klient chciałby otrzymać szczegółową ofertę uwzględniającą ceny i terminy. O 11.05 przychodzi e-mail od stałego klienta z zapytaniem o analizę postępów. O 11.09 Menager zaprasza nas na niezapowiedziane spotkanie, które rozpocznie się o 11.30. 

Co się może wydarzyć? 

  • Nasz bohater może się załamać i nie zrobić nic 
  •  Nasz bohater może spróbować wykonać wszystkie czynności jak najszybciej, lecz istnieje prawdopodobieństwo, że popełni sporo błędów w każdym zadaniu, 
  • Może spróbować zastosować zasadę GTD (Get Things Done)

 

Zarządzanie czasem - Zasada GTD: jak ją zastosować?

Nasz bohater powinien poinformować każdą z osób, że jest w trakcie innego zadania, określić, jaki jest priorytet zadania "przychodzącego", a na koniec ustalić w jakim czasie może zrealizować przychodzące zadanie. Zakładamy oczywiście scenariusz, w którym nie jest możliwe oddelegowanie zadania do kogoś innego. 

Zapraszamy również na naszego Facebooka gdzie możesz podzielić się swoimi spostrzeżeniami i radami jak skutecznie planować swój czas. 


Sprawdź pozostałe metody zarządzania czasem:

 Część 1: Dlaczego warto zarzadzać czasem?

Część 3: Zarządzanie czsem - Zasada pierwsza fizycznej czynność

Część 4: Zarządzanie czasem - Zasada pierwszej godziny

Część 5: Zarządzanie czasem - Stan flow

Część 6: Zarządzanie czasem - Outsourcing


Zobacz też nasze szkolenia z programów wspomagających zarządzanie czasem metoda GTD: 

 

Możesz być również zainteresowany: 

 

Licencja Creative Commons
Zarządzanie czasem - Zasada GTD by Cognity Szkolenia is licensed under a Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe License.

Wybrani Klienci:

Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.
Więcej informacji o plikach cookies znajdziesz tutaj
Kliknij ZGADZAM SIĘ, aby ta informacja nie wyświetlała się ponownie
Cognity.pl