Zarządzanie czasem - Zasada GTD
Kategoria: HR a proces szkoleniowy

Zasada GTD - Get things done- czyli dosłownie doprowadzanie roboty do końca; Jest jedną z najpopularniejszych metod zarzadzania czasem opracowaną przez David Allen. Ta prosta metoda pozwala na szybkie zapanowanie nad codziennym chaosem piętrzącymi się obowiązkami.
Podstawową reguła jest bardzo prosta: zakończ to, co rozpocząłeś!
Zarządzanie czasem - Zasada GTD: dla kogo?
Metoda ta najlepiej sprawdza się u zwolenników lifehackingu, którzy przystosowują do niej istniejące narzędzia (pliki tekstowe, poczty elektroniczne, strony oparte na wiki, programy do zarządzania czasem) tworzą nowe lub korzystają z takich programów jak MS Excel lub MS Outlook do zarzadzania swoimi zadaniami.
Jednym zdaniem metoda ta sprawdza się u pasjonatów nowinek technicznych, którzy przenoszą idee i koncepcje informatyczne do ułatwienia sobie życia codziennego. Jak ją stosować? Dużą pomocą w zasady są liczne aplikacje na iPhone czy iPad; aplikacje takie dostępne są również w systemach Android, Windows, Linux.
Zarządzanie czasem - Zasada GTD: case study?
Bohaterem naszego przykładu będzie Pan Kowalski.Wyobraź sobie, że nasz bohater przygotowuje zestawienie miesięczne sprzedaży. O godzinie 11.00 Przychodzi do Pana Kowalskiego - dyrektor, z prośbą o przeanalizowanie raportów za ostatnie pół roku. O 11.03 rozbrzmiewa dzwonek telefonu - po drugiej stronie nowy klient chciałby otrzymać szczegółową ofertę uwzględniającą ceny i terminy. O 11.05 przychodzi e-mail od stałego klienta z zapytaniem o analizę postępów. O 11.09 Menager zaprasza nas na niezapowiedziane spotkanie, które rozpocznie się o 11.30.
Co się może wydarzyć?
- Nasz bohater może się załamać i nie zrobić nic
- Nasz bohater może spróbować wykonać wszystkie czynności jak najszybciej, lecz istnieje prawdopodobieństwo, że popełni sporo błędów w każdym zadaniu,
- Może spróbować zastosować zasadę GTD (Get Things Done)
Zarządzanie czasem - Zasada GTD: jak ją zastosować?
Nasz bohater powinien poinformować każdą z osób, że jest w trakcie innego zadania, określić, jaki jest priorytet zadania "przychodzącego", a na koniec ustalić w jakim czasie może zrealizować przychodzące zadanie. Zakładamy oczywiście scenariusz, w którym nie jest możliwe oddelegowanie zadania do kogoś innego.
Zapraszamy również na naszego Facebooka gdzie możesz podzielić się swoimi spostrzeżeniami i radami jak skutecznie planować swój czas.
Sprawdź pozostałe metody zarządzania czasem:
Część 1: Dlaczego warto zarzadzać czasem?
Część 3: Zarządzanie czsem - Zasada pierwsza fizycznej czynność
Część 4: Zarządzanie czasem - Zasada pierwszej godziny
Część 5: Zarządzanie czasem - Stan flow
Część 6: Zarządzanie czasem - Outsourcing
Zobacz też nasze szkolenia z programów wspomagających zarządzanie czasem metoda GTD:
- Excel Podstawowy
- Excel Średniozaawansowany
- Excel Zaawansowany
- Zarządzanie Czasem z wykorzystaniem MS Outlook
- Perfekcyjna Asystentka
Możesz być również zainteresowany:
- Jak zarządzać sobą w czasie? 5 efektywnych technik
- Szkolenie z Zarzadzania czasem- technika Pomodoro
Zarządzanie czasem - Zasada GTD by Cognity Szkolenia is licensed under a Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe License.
Cognity zaprasza Cię na praktyczne kursy i szkolenia:
Kurs Outlook - praktyczne aspekty programu
Więcej informacji znajdziesz w artykułach:
Jak ocenić efektywność szkolenia?

Zainteresować Cię może również:
Tworzenie profesjonalnych dokumentów w MS Word
