GWARANTOWANE TERMINY
Jesteś tutaj: strona głównastrefa wiedzyDrukowanie wielkich tabel w Excelu
MENU

Drukowanie wielkich tabel w Excelu


Kategoria: Kurs Excel, Samouczek Excel , Profesjonalne dokumenty
8Jul

Program MS Excel umożliwia nam tworzenie tabel z danymi. W tabelach tych możemy wpisywać niezliczoną ilość danych oparzając je nagłówkami na górze tabeli. W poniższym artykule zostanie omówiony problem wydruku wielkich tabel ( niemieszczących się na 1 stronie wydruku) tworzonych w Excelu.

 

Przykładem będzie dla nas tabela/ baza danych pracowników firmy Z, przedstawiona na rysunku 1.

 

Wycinek danych pracowników

Rys. 1. Wycinek danych pracowników

 

 

Aby sprawdzić czy nasza tabela zalicza się do tzw. wielkich tabel należy zobaczyć jak wygląda ona na podglądzie wydruku. W tym celu wystarczy, że wykorzystać skrót klawiszowy: Ctrl + P.

Proszę zauważyć, że próba wydruku wszystkich kolumn w tabeli nie powiedzie się (rys. 2).

 

Podgląd wydruku danych

Rys. 2. Podgląd wydruku danych - strona 1

 

 

Co więcej, brak jest powtórzeń nagłówka na kolejnych stronach ().

 

 

Brak nagłówków w wydruku

Rys. 3. Brak powtórzeń nagłówków – strona 2

 

 

Aby zmienić ten stan rzeczy, proszę zaznaczyć obszar do druku, a następnie z karty Układ strony z grupy Ustawienia strony wybrać opcję Ustaw obszar wydruku (rys. 4).

 

 

Ustawianie obszaru wydruku

Rys. 4. Ustawianie obszaru wydruku

 

 

Kolejnym krokiem jest wybranie ustawień drukowania. W tym celu należy z karty Układ strony z grupy Ustawienia strony kliknąć na prawy dolny charakterystyczny znak (rys. 5).

 

 

lokalizacje ustawień drukowania

Rys. 5. Lokalizacja ustawień drukowania

 

 

Zostanie wyświetlone okno, w którym należy ustawić skalowanie na Wpasuj w strony i ustawić drugie pole tekstowe, jako puste, dzięki temu Excel dopasuje wygląd stron w taki sposób, aby zmieściła się na jednej stronie w poziomie (rys 6).

 

 

Dopasowywanie strony do określonych rozmiarów

Rys 6. Dopasowanie strony do określonych rozmiarów

 

 

Powtarzanie nagłówków ustawia się w zakładce Arkusz ().

 

 

Ustawianie powtarzania nagłówka

Rys. 7. Ustawienie powtarzania nagłówka

 

 

Po zaakceptowaniu zmniejszy się liczba stron do wydruku oraz zostaną wydrukowane nagłówki na każdej stronie (rys. 8).

 

 

Końcowy efekt

Rys. 8. Końcowy efekt

 

 

Zagadnienia omówione w artykule będą szerzej pokazane na kursie Excel w Cognity. 

 

Autorem tekstu oraz ilustracji jest Grzegorz Plak - trener Cognity.

 

Ten temat zostanie omówiony na szkoleniach:

 

Powiązane artykuły:

 

 

Licencja Creative Commons
Drukowanie wielkich tabel w Excelu by Cognity is licensed under a Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe License.

Wybrani Klienci:

Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.
Więcej informacji o plikach cookies znajdziesz tutaj
Kliknij ZGADZAM SIĘ, aby ta informacja nie wyświetlała się ponownie
Cognity.pl