cognity

Drukowanie wielkich tabel w Excelu

Program MS Excel umożliwia nam tworzenie tabel z danymi. W tabelach tych możemy wpisywać niezliczoną ilość danych oparzając je nagłówkami na górze tabeli. W poniższym artykule zostanie omówiony problem wydruku wielkich tabel ( niemieszczących się na 1 stronie wydruku) tworzonych w Excelu.

07 sierpnia 2014
blog

Program MS Excel umożliwia nam tworzenie tabel z danymi. W tabelach tych możemy wpisywać niezliczoną ilość danych oparzając je nagłówkami na górze tabeli. W poniższym artykule zostanie omówiony problem wydruku wielkich tabel ( niemieszczących się na 1 stronie wydruku) tworzonych w Excelu.

 

Przykładem będzie dla nas tabela/ baza danych pracowników firmy Z, przedstawiona na rysunku 1.

 

Wycinek danych pracowników

Rys. 1. Wycinek danych pracowników

 

 

Aby sprawdzić czy nasza tabela zalicza się do tzw. wielkich tabel należy zobaczyć jak wygląda ona na podglądzie wydruku. W tym celu wystarczy, że wykorzystać skrót klawiszowy: Ctrl + P.

Proszę zauważyć, że próba wydruku wszystkich kolumn w tabeli nie powiedzie się (rys. 2).

 

Podgląd wydruku danych

Rys. 2. Podgląd wydruku danych - strona 1

 

 

Co więcej, brak jest powtórzeń nagłówka na kolejnych stronach ().

 

 

Brak nagłówków w wydruku

Rys. 3. Brak powtórzeń nagłówków – strona 2

 

 

Aby zmienić ten stan rzeczy, proszę zaznaczyć obszar do druku, a następnie z karty Układ strony z grupy Ustawienia strony wybrać opcję Ustaw obszar wydruku (rys. 4).

 

 

Ustawianie obszaru wydruku

Rys. 4. Ustawianie obszaru wydruku

 

 

Kolejnym krokiem jest wybranie ustawień drukowania. W tym celu należy z karty Układ strony z grupy Ustawienia strony kliknąć na prawy dolny charakterystyczny znak (rys. 5).

 

 

lokalizacje ustawień drukowania

Rys. 5. Lokalizacja ustawień drukowania

 

 

Zostanie wyświetlone okno, w którym należy ustawić skalowanie na Wpasuj w strony i ustawić drugie pole tekstowe, jako puste, dzięki temu Excel dopasuje wygląd stron w taki sposób, aby zmieściła się na jednej stronie w poziomie (rys 6).

 

 

Dopasowywanie strony do określonych rozmiarów

Rys 6. Dopasowanie strony do określonych rozmiarów

 

 

Powtarzanie nagłówków ustawia się w zakładce Arkusz ().

 

 

Ustawianie powtarzania nagłówka

Rys. 7. Ustawienie powtarzania nagłówka

 

 

Po zaakceptowaniu zmniejszy się liczba stron do wydruku oraz zostaną wydrukowane nagłówki na każdej stronie (rys. 8).

 

 

Końcowy efekt

Rys. 8. Końcowy efekt

 

 

Zagadnienia omówione w artykule będą szerzej pokazane na kursie Excel w Cognity. 

 

Autorem tekstu oraz ilustracji jest Grzegorz Plak - trener Cognity.

 

Kurs Microsoft Excel - tworzenie czytelnych raportów budżetowych i sprawozdań finansowych
średnio zaawansowany
cena
od 950 zł + VAT dla szkoleń otwartych
szkolenia zamknietę
Zapytaj o cenę dla szkoleń zamkniętych
Kurs Microsoft Excel - tworzenie czytelnych raportów budżetowych...
Kurs Microsoft Excel - poziom zupełnie początkujący
początkujący
cena
od 750 zł + VAT dla szkoleń otwartych
szkolenia zamknietę
Zapytaj o cenę dla szkoleń zamkniętych
Kurs Microsoft Excel - poziom zupełnie początkujący...
Kurs Microsoft Excel - wykorzystanie zaawansowanych funkcji programu: tabeli, wykresów i makropoleceń
średnio zaawansowany
cena
od 700 zł + VAT dla szkoleń otwartych
szkolenia zamknietę
Zapytaj o cenę dla szkoleń zamkniętych
Kurs Microsoft Excel - wykorzystanie zaawansowanych funkcji programu...
Kurs Microsoft Excel - praktyczne aspekty formuł, funkcji i wykresów oraz wprowadzenie do tworzenia tabel przestawnych i makr
średnio zaawansowany
cena
od 1200 zł + VAT dla szkoleń otwartych
szkolenia zamknietę
Zapytaj o cenę dla szkoleń zamkniętych
Kurs Microsoft Excel - praktyczne aspekty formuł, funkcji i wykresów...
icon

Formularz kontaktowyContact form

Imię *Name
NazwiskoSurname
Adres e-mail *E-mail address
Telefon *Phone number
UwagiComments