GWARANTOWANE TERMINY
Jesteś tutaj: strona głównastrefa wiedzyFiltrowanie danych w Excelu
MENU

Filtrowanie danych w Excelu


Kategoria: Kurs Excel, Analiza danych, Samouczek Excel
7Jul

Celem artykułu jest przedstawienie prostego narzędzia filtrowania. Dzięki temu narzędziu można ograniczyć liczbę wyświetlanych rekordów w Excelu. Filtrowanie zostanie pokazane na przykładzie spisu danych pracowników firmy X.

 

Na rys. 1 przedstawiono wycinek danych, na których zostanie omówione narzędzie filtrowania.

Wycinek danych

Rys. 1. Wycinek danych pracowników

 

Aby skorzystać z narzędzia filtrowania należy je włączyć. Narzędzie to znajduje się na w dwóch miejscach:

  • na karcie Narzędzia główne w grupie Edytowanie. Po kliknięciu na Sortuj i Filtruj jest Filtr – patrz na rysunek numer 2;

 

Położenie opcji filtr

Rys. 2. Położenie opcji Filtr na karcie Narzędzia główne

 

  • oraz na karcie Dane w grupie Sortowanie i filtrowanie pod opcją Filtruj – patrz na rysunek numer 3;

 

Położenie opcji filtruj

Rys. 3. Położenie opcji Filtruj na karcie Dane

 

Przed włączeniem filtra należy umieścić się w obrębie danych, które mają zostać przefiltrowane.


Włączenie filtra spowoduje wyświetlenie dodatkowych elementów tak jak na rys. 4

 

Dane po włączeniu filtra

Rys. 4. Wygląd danych po włączeniu filtra

 

Najważniejszym etapem filtrowania danych jest podjęcie decyzji o tym, które dane chcemy wyświetlić, a które zakryć.

Załóżmy, że chcemy wyświetlić wyłącznie te osoby, które zajmują stanowiska kierownicze. Nagłówek, który najbardziej odpowiada tym oczekiwaniom to Stanowisko.

Po kliknięciu w prostokąt z wewnętrznym trójkątem pojawi się okno, w którym można filtrować dane w określony sposób. Należy zaznaczyć tylko stanowisko kierownik, resztę stanowisk proszę odznaczyć (rys. 5) i zaakceptować przyciskiem OK.

 

Okno filtrowania

Rys. 5. Okno filtrowania

 

Dane, które zostały przefiltrowane oznaczone są w charakterystyczny sposób – tak jak na rysunku numer 6.

 

Symbol filtra

Rys. 6. Charakterystyczny lejek symbolizujący użycie filtra

 

W związku z tym, że tabela z danymi pracowników nie zawierała wykazu kierowników w firmie X, po przefiltrowaniu danych arkusz Excel pokazał nam zerowy wynik – powód tego jest prosty nie można odnaleźć danych, których nie ma.

 

Chcesz więcej informacji na ten temat?

  Zapraszamy na szkolenie Excel Średniozaawansowany w Twoim mieście!

<Szczegóły>

 

Tych z Państwa, którzy chcieliby się dowiedzieć, w jaki sposób filtrować rekordy, które spełniają bardziej skomplikowane kryteria zapraszamy na kurs Excel .

 

Autorem tekstu oraz obrazków jest Grzegorz Plak - trener Cognity.

 

Temat filtrowania danych zostanie omówiony na szkoleniach:

 

Artykuły powiązane:

 

 

Licencja Creative Commons
Filtrowanie danych w Excelu by Cognity is licensed under a Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe License.

Wybrani Klienci:

Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.
Więcej informacji o plikach cookies znajdziesz tutaj
Kliknij ZGADZAM SIĘ, aby ta informacja nie wyświetlała się ponownie
Cognity.pl