GWARANTOWANE TERMINY
Jesteś tutaj: strona głównastrefa wiedzyNarzędzia do pracy zdalnej - TOP 18
MENU

Narzędzia do pracy zdalnej - TOP 18


Kategoria: Zarządzanie Czasem, Kompetencje miękkie w pracy, HR w praktyce
3Apr

Praca zdalna, zwana również telepracą umożliwia wykonywanie obowiązków służbowych z domu, w taki sam sposób, w jaki wykonywane byłyby w siedzibie firmy. Do realizacji zadań poza firmą pracownik wykorzystuje Internet i wszelkiego rodzaju narzędzia do pracy zdalnej jakie on umożliwia. Podstawą takiego rodzaju pracy jest przede wszystkim sprawna komunikacja.  

Komunikatory

Do najczęściej wybieranych narzędzi umożliwiających bezpośrednią rozmowę i organizowanie zebrań należą między innymi: Skype, Zoom, Google Hangout, Messenger, Discord, Teams, WhatsApp, Telegram, ClickMeeting i Slack. 

1. Skype

Jest najbardziej znanym i rozpoznawalnym komunikatorem na świecie. Dostępny w przeglądarce jak i przy użyciu aplikacji na komputer lub telefon. Umożliwia rozmowy indywidualne, grupowe, szkolenia, a także możliwość wysyłania plików i wiadomości tekstowych.

Dzięki jakości HD komunikator zapewnia bardzo dobrą jakość dźwięku i obrazu w rozmowach. Ponadto umożliwia nagrywanie rozmów do późniejszego odtworzenia. Ponadto daje możliwość udostępnienia pulpitu innego użytkownika.

Dostęp do Skype’a

Jako aplikacja wieloplatformowa, Skype dostępny jest w komputerowych systemach operacyjnych jak i na urządzeniach mobilnych obsługiwanych przez Windows, Linux, Mac,iOS i Android. Sama instalacja i korzystanie z aplikacji są bezpłatne.

Darmową aplikację można pobrać tutaj.

Jedynie usługi w wersji premium takie jak poczta głosowa, SMS-y na telefony stacjonarne i komórkowe czy wideokonferencje są płatne. 

Zobacz nasz kurs Skype:

Słabe strony komunikatora

Jednym z największych minusów aplikacji są dosyć częste problemy techniczne, takie jak przerywanie obrazu, a nawet całego połączenia i duże zużycie pamięci. Jednakże dla firm Skype jest jedną z lepszych i w dużej mierze bezpłatnych alternatyw.

2. Zoom

Zoom jest jedną z najpopularniejszych aplikacji wykorzystywanych przede wszystkim do prowadzenia wideokonferencji i webinarów. Jednakże narastające problemy związane z naruszaniem prywatności osób i firm korzystających z Zooma spowodowały, iż spora część użytkowników utraciła zaufanie do aplikacji. 

Zalety i wady Zooma

Z kolei do największych zalet aplikacji należy jej bezawaryjne funkcjonowanie. Połączenia są zawsze stabilne, dobrej jakości, pozbawione nagłych zerwań.

Wersja bezpłatna aplikacji umożliwia darmowe konferencje, skupiające do 100 użytkowników jednocześnie, ale nie daje możliwości nagrywania. Opcja taka jest oczywiście dostępna w wersji płatnej, jednakże dla użytkowników indywidualnych darmowa wersja jest wystarczająca. Z kolei na potrzeby firmowe Zoom proponuje aż trzy płatne wersje rozszerzone Pro, Business i Enterprise.

Ponadto aplikacja Zoom daje takie możliwości jak: ustawienie cyklicznych spotkań, ukrywanie tła, czy w wersji płatnej wspomniane wcześniej nagrywanie rozmów i szkoleń.  

Instalacja Zoom

Zobacz nasze kursy Zoom:

Aplikację Zoom można pobrać dla systemów operacyjnych Windows, mac OS, Android i iOS. Z Zoomu można również korzystać z poziomu przeglądarki internetowej, jednakże wymaga to wpisania dosyć trudnego adresu aplikacji webowej wraz z identyfikatorem sesji. Natomiast darmową aplikację Zoom można pobrać pod linkiem: https://zoom.us/download.

3. Google Hangouts.

Hangouts jest stosunkowo ”młodym” komunikatorem. Pozwala tworzyć do kilkuosobowych konwersacji. Dostępne są połączenie głosowe i video, a także chat. Ogólne zasady jego działania są zbieżne z Facebook Messenger, z tym, że w tym przypadku źródłem listy znajomych nie jest Facebook, a Google Plus. 

Podstawowe plusy i minusy Google Hangouts

Jedną z wyjątkowych zalet Google Hangouts jest możliwość wysłania wiadomości do wszystkich osób, które mamy w kontaktach na koncie w Gmailu. Kolejną cechą dodatnią Google Hangouts jest możliwość nagrywania rozmów z późniejszym ich udostępnieniem. 

Google Hangoust nie jest oczywiście pozbawiony wad. Do najpoważniejszych, podobnie jak w przypadku Skype’a należą problemy techniczne powodujące zrywanie dźwięku, obrazu, a nawet całkowitego połączenia. 

Instalacja Google Hangouts

Komunikator można zainstalować jako rozszerzenie do przeglądarki poprzez sklep Chrome Web Store,

W przypadku smartfonów, aplikacja jest obecnie dostępna jedynie dla systemu Android i stanowi aktualizację komunikatora Google Talk.

Innym rozwiązaniem jest instalacja z poziomu przeglądarki, poprzez sklep Gogle Play.

Po wejściu w link można się zalogować i kliknąć komendę “zainstaluj”.

Wówczas dotychczasowy Talk na komórce uaktualni się do Hangouts. 

 4. Messenger

Messengera znają właściwie wszyscy użytkownicy Faceebooka. Umożliwia on wysyłanie wiadomości, zdjęć, filmów, naklejek i innych plików. Pozwala też na reagowanie na wiadomości znajomych poprzez oznaczanie fotek i treści emotikonkami lub przy użyciu “GIFów. Daje możliwość prowadzenia wideorozmów, a nawet wspólnej gry na odległość.

Zalety i wady Messengera

Jego największą zaletą jest prostota w obsłudze i kompatybilność ze wszystkimi systemami operacyjnymi. Jednakże warunkiem koniecznym do korzystania z komunikatora jest posiadanie konta na Facebooku. Jedną z największych zalet Messengera jest fakt, iż komunikator zachowuje ciągłość komunikacji tekstowej. Wszelkie informacje przechowują się w jego pamięci. Poza wyjątkiem, kiedy zostanie ustawiony tryb znikających wiadomości. Przy takim wyborze wiadomości znikają po opuszczeniu czatu. 

Szczególną cechą dodatnią Messengera jest też możliwość wysyłania wiadomości bezpośrednio z Messengera na komórkę.

Z kolei największą wadą komunikatora jest wysoki stopień zagrożenia możliwością zawirusowania urządzenia po odebraniu linka z ukrytym złośliwym oprogramowaniem. Jest to spowodowane w dużej mierze praktycznie nieograniczonym dostępem do wszystkich użytkowników komunikatora.

Instalacja komunikatora

Z komunikatora można korzystać z powodzeniem korzystać poprzez stronę internetową Facebooka lub Messengera. Jednakże instalacja apki jest wygodniejszym rozwiązaniem.

Na komputery stacjonarne aplikację można ściągnąć poprzez sklep Microsoft Store,

W przypadku smartfonów Huawei, który nie posiada dostępu do usług Google należy skorzystać z aplikacji MoreApps.

5. Discord

Najbardziej popularny w środowisku graczy, całkowicie darmowy komunikator głosowy, dostępny na Windowsa, Linuxa, Maca,system iOS, a także na Androida. Funkcjonuje również z poziomu przeglądarki internetowej. Umożliwia połączenia głosowe, wideo jak i wiadomości tekstowe. Charakteryzuje się bardzo wysokim stopniem jakości połączeń. Przyjazny i przejrzysty interfejs sprawia, iż jest prosty w obsłudze. Ponadto umożliwia współdzielenie ekranu z innymi, streamowanie gry, czy organizowanie konferencji i spotkań grupowych. Jest dostępny jako samodzielna aplikacja komputerowa lub mobilna. Można z niego oczywiście korzystać z poziomu przeglądarki internetowej, takiej jak Chrome, czy Firefox. 

Zalety i wady komunikatora 

Największą zaletą komunikatora jest brak zakłóceń w trakcie połączeń głosowych. Z kolei bogata różnorodność emotikon i GIF-ów czyni Discorda bardziej atrakcyjną przy reagowaniu na wypowiedzi innych użytkowników. Elementy te niesamowicie ułatwiają komunikację i czuwają nad prawidłowym zrozumieniem treści przez odbiorcę. Ponadto aplikacja mobilna Discorda jest responsywna i wygodna w użyciu. 

Największą wadą Dicorda są słabe zabezpieczenia. Podobnie jak w przypadku Zoomu, całkiem niedawno światło dzienne ujrzały poważne wady zabezpieczeń komunikatora. Już wymóg co do stopnia trudności hasła zabezpieczającego pozostawia wiele do życzenia. Dyrektywa dotycząca podania sześciu znaków bez konkretnych kryteriów dotyczących różnorodności znaków, powoduje, iż hasła typu” 000000” są proste do złamania.

Instalacja komunikatora

Instalację komunikatora Discord dla programu operacyjnego Windows lub Mac-OS można przeprowadzić po wejściu w link

6. Teams

Microsoft Teams łączy wiele rodzajów metod komunikacji. Umożliwia wirtualne spotkania, wideokonferencje, czat i przede wszystkim obszar roboczy, który pozwala na samodzielną bądź zespołową pracę na plikach. Umożliwia także organizację i zarządzanie pracą zespołową i edycją dokumentów. Obszar roboczy to także miejsce służące do przechowywania i udostępniania plików. 

Cechą wyjątkową komunikatora jest informowanie o spotkaniach poprzez czat oraz możliwość wysyłania indywidualnych zaproszeń.

Podstawowa wersja Microsoft Teams jest dostępna za darmo. Obejmuje ona dostęp do rozmów tekstowych, spotkań i konferencji wideo trwających maks. 1 godzinę na sesję. Pozwala także tworzyć treści w aplikacjach pakietu Office oraz udostępnia 10 GB w chmurze na pliki zespołowe i 2 GB na pliki osobiste.

Wersja abonamentowa zwiększa przestrzeń w chmurze do 1 TB i niweluje limit czasowy dla spotkań głosowych i wideo.

Zobacz nasze kursy Teams:

Zalety i wady Microsoft Teams

Do największych zalet komunikatora należy opcja chata, która zachowuje pełną historię rozmowy oraz dostęp do obszaru roboczego z chmurą do przechowywania plików. Dla firm stanowi bardzo elastyczne rozwiązanie. Doskonale sprawdza się w sprzedaży, marketingu, zarządzaniu projektami, inżynierii, obsłudze klienta itp.

Z kolei do największych wad komunikatora zalicza się przede wszystkim niewielka liczba kanałów oraz kompletnie nieproduktywne zużycie pamięci. 

Instalacja komunikatora Teams

Aplikację na komputery stacjonarne i telefony komórkowe można pobrać tutaj.

7. WhatsApp

Jest aplikacją, dzięki której można przesyłać wiadomości i pliki multimedialne pomiędzy dwoma telefonami komórkowymi, połączonymi z Internetem. Jednakże WhatsApp wymaga instalacji aplikacji. Ponadto udostępnia tworzenie czatów grupowych, przesyłanie własnej pozycji dzięki Mapom Google i współdzielenie kontaktów własnej bazy. Nie musi być połączona z żadnym kontem społecznościowym, usługą pocztową i etc. 

Jest komunikatorem dostępnym niemalże dla wszystkich systemów operacyjnych. Doskonale sprawdza się w systemach takich jak: Black Berry, Symbian, a nawet w z linii S40 wyposażonych w Nokia OS. 

Ciekawym rozwiązaniem komunikatora WhatsApp jest wykorzystanie numeru telefonu w charakterze loginu lub hasła.

Mocne i słabe strony komunikatora

Do największych zalet komunikatora należą prosta w obsłudze aplikacja, funkcjonowanie w obrębie wielu systemów operacyjnych, niewielkie wykorzystanie pamięci.

Wadą jest darmowy dostęp jedynie przez okres jednego roku. Fakt, iż jest aplikacją dostępną tylko i wyłącznie na telefony komórkowe oraz pobieranie kontaktów wyłącznie z listy zapisanej w pamięci telefonu.

Instalacja WhatsApp

WhatsApp Messenger można zainstalować poprzez GooglePlay.

8. Telegram

Darmowy, stacjonujący na chmurze komunikator, który umożliwia przesyłanie wiadomości tekstowych, zdjęć, filmów oraz plików innego typu. Dostępny niemalże dla każdego systemu operacyjnego. Sprawdza się z Androidem, iOS, Windows, Mac i Linux czy mac OS.

Mocne i słabsze strony komunikatora

Jedną z największych zalet Telegramu jest jego rozbudowana funkcjonalność. Poza wiadomościami tekstowymi komunikator umożliwia przesyłanie krótkich nagrań głosowych, zdjęć, filmów czy innych plików. Ciekawą opcją jest samodzielne tworzenie nowych ikonek. Ponadto Telegram udostępnia aktualną lokalizację, oddaje praktycznie nieograniczoną ilość miejsca w chmurze. Umożliwia tworzenie kanałów tematycznych i automatyczną synchronizację na wielu platformach.

Największą wadą komunikatora jest brak szyfrowania wszystkich czatów typu end-to-end oraz brak połączeń szyfrowanych pomiędzy użytkownikiem, a chmurą. 

Instalacja Telegramu.

9. ClikMeeting

ClikMeeting jest komunikatorem bazującym na przeglądarce internetowej. Służy przede wszystkim do przeprowadzania webinarów i wideokonferencji. W aplikacji mobilnej dostępny jest dla systemów Android i iOS. ClikMeeting udostępnia wiele ciekawych funkcji dodatkowych takich jak: prezentacja slajdów, obrazów i filmów, udostępnianie pulpitu czy wspólne przeglądanie dokumentów. 

Jest narzędziem wykorzystywanym przede wszystkim do prowadzenia kursów i szkoleń online oraz prezentacji produktów i usług klientom. Umożliwia nagrywanie wykładów.

Zalety i wady komunikatora

Olbrzymią zaletą komunikatora jest jego ogólnoświatowa dostępność, aż w 7 językach. Ponadto Clikmeetintg jako jedyny umożliwia tłumaczenie czatu w ponad 50 językach. Ponieważ jest komunikatorem służącym głównie do szkoleń, umożliwia tworzenie płatnych webinarów z automatycznie podpiętym systemem płatności.

Wadą komunikatora jest fakt, iż jest on płatny. Wersja darmowa obejmuje jedynie siedmiodniowy okres próbny, z limitem spotkań do 25 osób.

Instalacja ClikMeeting

ClikMeeting jako jedyny komunikator nie wymaga żadnej wcześniejszej instalacji, ponieważ opiera się na technologii RWD, co oznacza, że uczestnicy mogą dołączyć do wydarzenia poprzez przeglądarkę na urządzeniach mobilnych. Celem wzięcia udziału w danym szkoleniu bądź spotkaniu niezbędny jest dostęp do Internetu z nowoczesną przeglądarką. Po odebraniu linka przekierowującego na szkolenie i wprowadzeniu identyfikatora danego wydarzenia można dołączyć do grupy. Do szkoleń można dołączyć tą samą metodą za pomocą urządzeń mobilnych z systemem operacyjnym Android za pomocą przeglądarki Google Chrome bądź Safari. Oczywiście można też pobrać aplikację przy użyciu linka.

10. Slack

Slack jest komunikatorem stosowanym najczęściej w wewnętrznej komunikacji pomiędzy pracownikami lub pomiędzy członkami w grupie społeczności. Umożliwia prowadzenie dyskusji, wysyłanie wiadomości tekstowych, a także linków i plików. 

Slack jest komunikatorem, dzięki któremu można prowadzić otwarte dyskusje w szerokim kręgu, rozmowy zamknięte, dostępne dla wybranej grupy osób lub spotkania całkowicie prywatne.

Plusy i minusy komunikatora

Największym plusem Slacka jest dostęp do bezpłatnej wersji, która udostępnia trzy kanały komunikacji. Kolejną olbrzymią zaletą komunikatora jest jego ogólna dostępność. Jest kompatybilny z różnymi systemami operacyjnymi, takimi jak: Windows, Mac OS, Android czy iOS. I co najważniejsze komunikator cechuje się bardzo wysokim stopniem bezpieczeństwa danych.

Z kolei podstawową wadą Slacka jest nieprzystępna metoda połączenia się pomiędzy grupami. Kolejnym minusem natomiast jest problematyczne wyszukiwanie plików. Plik nie zapisany natychmiast po otrzymaniu często jest już nie do odnalezienia.

Instalacja Slacka

Komunikator można pobrać poprzez Google Play.

Narzędzia do organizacji pracy zdalnej i stacjonarnej

Kolejnymi niezbędnymi akcesoriami do pracy zdalnej są narzędzia służące do planowania i zarządzania. Do najbardziej znanych i funkcjonalnych należy Kalendarz Google, Trello oraz Asana. 

11. Kalendarz Google

Jest narzędziem służącym do produkty wnego zarządzania czasem. Umożliwia stworzenie w ramach jednego konta kilku kalendarzy i udostępnienie ich dedykowanym pracownikom. Pozwala na wysyłanie automatycznych przypomnień o planowanych zebraniach i spotkaniach wszystkim zaproszonym uczestnikom. Jest bezpłatny i stanowi element pakietu aplikacji, która jest połączona z Gmailem każdego prywatnego użytkownika. Ponadto narzędzie to jest kompatybilne z Androidem. Współpracuje także z iPhone’em.

Zalety i wady organizera

Największą zaletą aplikacji jest możliwość współdzielenia z innymi użytkownikami, dodawania lokalizacji, dodawania wydarzeń z poziomu poczty i wysyłanie przypomnień dedykowanej grupie osób. 

Minusem aplikacji jest skuteczność planowania zależna od prawidłowo i szczegółowo uzupełnionego kalendarza.

Instalacja Kalendarza Google 

Korzystanie z kalendarza na komputerze jest możliwe po utworzeniu konta. Po zalogowaniu Kalendarz Google uruchamia się automatycznie. Warunkiem korzystania z możliwości narzędzia jest włączenie obsługi JavaScriptu i plików cookie Poza tym narzędzie funkcjonuje zarówno w aktualnych jak i starszego typu przeglądarkach. 

W przypadku telefonów z systemem Android istnieje możliwość pobrania oficjalnej aplikacji Kalendarza w Google Play.

12. Trello 

Trello jest organizerem funkcjonującym na zasadzie tablicy, do której mocujemy karty z zadaniami do wykonania. Dodatkowym atutem jest fakt, iż każda karta zadań może dodatkowo zawierać informacje określające sposób wykonania zadania, daty, linki czy notatki. Zadania można dodatkowo przypisać do kolejnych użytkowników. Reasumując Trello jest narzędziem idealnym do koordynowania prac nad konkretnym projektem. 

Zalety i wady Trello

Największą zaletą programu jest przejrzysty i prosty w obsłudze interfejs. Karty z zadaniami pokazują treść dopiero po rozwinięciu. Menu można łatwo schować, a pluginy uruchamia się jednym kliknięciem. Drugą ważną zaletą programu jest fakt, iż w wersji podstawowej jest on darmowy i pozwala jednocześnie na tworzenie dowolnej ilości zespołów i tablic. Ponadto jest on dostępny zarówno z komputera jak i z poziomu urządzeń mobilnych. 

Jedyną wadą programu jest brak możliwości przenoszenia zadań i wykonywania bardziej skomplikowanych czynności.

Instalacja Trello

Aplikację Trello można pobrać bezpłatnie po zalogowaniu się na konto Microsoft.

13. Asana

Asana jest jednym z narzędzi do zarządzania projektami o bogatej funkcjonalności. Pozwala stworzyć zespoły, które będą wspólnie pracować nad zadaniami pod koordynacją jednego opiekuna. Olbrzymim udogodnieniem programu jest możliwość utworzenia mniejszych poleceń, dla których dodatkowo można określić termin realizacji. Całość można umieścić w kilku widokach do wyboru. W formie widoku z kalendarza, tablicy bądź listy zadań. Dodatkowo każdy widok można filtrować w zależności od potrzeb. Bowiem program umożliwia podgląd z poziomu zadań, całościowo bądź w trybie kalendarza.

Asana jest dostępna w wersji podstawowej bezpłatnej i płatnej, bardziej rozbudowanej. Opcja darmowa zawiera całkiem sporo funkcjonalności w tym między innymi możliwość: dodawania załączników, ustalanie deadline'ów, dodawanie obserwatorów i etykiet do zadań, komentarzy czy scalanie zadań zduplikowanych. Opcja płatna poszerza możliwości programu między innymi o bardziej zaawansowane opcje statusów projektu, tworzenia prywatnych projektów i zespołów, widocznych dla dedykowanych użytkowników czy własne miejsca, które można wykorzystać i dostosować pod kontem swoich potrzeb w projekcie.

Plusy i minusy Asany

Największą zaletą programu jest rozbudowana bezpłatna wersja programu, bogata w różne funkcjonalności. Wartością dodatnią bezpłatnej opcji jest też możliwość działania w obrębie 15 osób oraz brak limitu dla prowadzonych projektów. 

Minusem z kolei jest “słabo” czytelna zatem mało funkcjonalna wersja mobilna programu dostępna dla systemów operacyjnych iOS i Android. Do wad programu możemy także zaliczyć dostępność interfejsu jedynie w języku anielskim. Do drobnych niedociągnięć programu możemy jeszcze zaliczyć brak możliwości sortowania projektów według własnego upodobania.

Instalacja programu Asana.

14. Arkusz kalkulacyjny

Kolejnym niezbędnym narzędziem ułatwiający pracę zdalną jest arkusz kalkulacyjny. 

Arkusze kalkulacyjne to programy pomocne przy wykonywaniu różnego rodzaju obliczeń. Umożliwiają budżetowanie, prognozowanie finansowe, wprowadzanie danych i prezentację wyników. Wyszukiwanie i szczegółową analizę danych, a także tworzenie obrazowych wykresów. Jednym z najpopularniejszych arkuszy kalkulacyjnych jest Microsoft Excel, który jest składową Microsoft Office. Excel działa w systemach: Windows, mac OS, iOS oraz Android.

Plusy i minusy programu

Do największych zalet Excela należy możliwość przetwarzania i grupowania dużych ilości danych w uporządkowane, logiczne arkusze kalkulacyjne i wykresy.

Zasadniczo stanowi on standard. A jako program uniwersalny obsługuje także importowanie arkuszy Excel do ich własnych formatów i odwrotnie, eksportowanie własnych arkuszy kalkulacyjnych jako plików Excel. 

Jednakże uzyskanie pełnej korzyści z jego funkcji wymaga dobrej znajomości programu. Stanowi to największą wadę arkusza. Ponieważ Excel nie umożliwia sprawdzenia poprawności wprowadzanych danych, konsekwencją niezrozumienia funkcjonowania programu mogą być błędne wyniki. 

Zobacz nasze kursy z arkusza kalkulacyjnego:

Ważnym elementem pracy zdalnej jest prawidłowy obieg dokumentów i przekazywanych informacji. Dobrą współpracę gwarantują między innymi takie programy jak: Google Drive, Dropbox czy OneDrive.

15. Google Drive. 

Google Drive jest narzędziem umożliwiającym przechowywanie plików. Usługa udostępnia każdemu użytkownikowi do wykorzystania 15GB. Daje to możliwość współdzielenia większych plików takich jak dokumenty, arkusze kalkulacyjne, prezentacje, rysunki, formularze lub inne elementy, bez potrzeby przesyłania ich mailowo. W przypadku korzystania z poczty na Gmailu, wartością dodaną Google Drive jest możliwość dodawania plików bezpośrednio z dysku w formie załącznika lub linka do plików.

Plusy i minusy Google Drive 

Największą zaletą usługi jest możliwość przechowywania bardzo dużych plików i ich współdzielenia. Plusem jest też integracja Google Drive z Gmailem i kontem Google.

Minusem natomiast jest ograniczona jedynie do Androida dostępność na urządzeniach mobilnych oraz polityka prywatności pozostawiająca wiele do życzenia.

Instalacja Google Drive.

16. Chmura Dropbox. 

Dropbox jest usługą działającą podobnie go Google Drive. Dropbox również udostępnia przestrzeń dyskową. W wersji darmowej Basic wynosi ona 2 GB miejsca na serwerach, z kolei w wersji płatnej istnieją dwie alternatywy. Pakiet Pro, udostępniający 1 TB przestrzeni i pakiet Business oferujący skalowaną przestrzeń, która jest dopasowywana do aktualnych potrzeb. Ponadto Dropbox oprócz możliwości zakupu pakietu, umożliwia pozyskanie go drogą różnych akcji promocyjnych.

Dropbox to usługa, która umożliwia między innymi wspólną pracę nad dokumentami, stworzenie galerii zdjęć oraz ich udostępnianie, a nawet czyszczenie zawartości dysku w przypadku zagubienia bądź kradzieży komputera lub telefonu.

Zalety i wady usługi

Największą zaletą usługi jest jej ogólna dostępność. W wersji webowej jest osiągalny niemal na każdym urządzeniu. Dotyczy to również systemów operacyjnych na urządzeniach mobilnych, w tym takich również systemów operacyjnych BlackBerry i smartfonów od Apple. Aplikacja ułatwia zarządzanie plikami, jednakże ściągnięcie jej nie jest warunkiem koniecznym. 

Do największych wad Dropboxa należy brak automatycznych zabezpieczeń plików. Decyzja o ewentualnym zabezpieczeniu należy każdorazowo tylko i wyłącznie do użytkownika.  

Instalacja Dropbox.

17. OneDrive

OneDrive jest usługą proponowaną przez Microsoft, która podobnie jak Dropbox czy Google Drive jest polega na udostępnieniu przestrzeni w chmurze. W wersji bezpłatnej Microsoft udostępnia w usłudze OneDrive 5 GB wolnej przestrzeni dyskowej. Ponadto opcja darmowa obejmuje także dostęp do aplikacji takich jak Word czy Excel oraz możliwość automatycznej synchronizacji folderów. W wersji płatnej OneDrive oferuje 1 TB przestrzeni.

Usługa dostępna jest jako część pakietów aplikacji biurowych Office 365 i umożliwia przechowywanie i udostępnianie dokumentów, zarządzanie uprawnieniami dostępu oraz współtworzenie treści dokumentacji. Ponadto OneDrive w usłudze Office 365 jest zintegrowany z komunikatorem Teams oraz pocztą Exchange.

Zobacz nasz kurs OneDrive:

Zalety i wady OneDrive

Jedną z największych zalet usługi jest możliwość dostępu do plików w trybie offine. Wystarczy zsynchronizować komputer z usługą. Kolejną zaletą usługi jest jej wkomponowanie w system Windows, dzięki czemu nie wymaga ona instalacji dodatkowego programu. Celem korzystania wystarczy się zalogować do konta Microsoft. Poza tym usługa umożliwia połączenie z Power BI, możliwość pobrania plików lokalnie i co najważniejsze opcję odzyskiwania plików. 

Wadą usługi są mocno okrojone możliwości zaawansowanego wyszukiwania plików. W OneDrive nie ma możliwości podejrzenia sugerowanych fraz bez kliknięcia klawisza“Enter.” Ponadto do minusów usługi można zaliczyć dosyć wysokie opłaty abonamentowe. 

Instalacja OneDrive

Program nie wymaga konieczności instalacji. Jednakże dla użytkowników, którzy wolą korzystać z usługi poprze aplę, można ją pobrać za pomocą linka: https://www.microsoft.com/pl-pl/microsoft-365/onedrive/download.

W pracy zdalnej bardzo często wykorzystywane są także programy do tworzenia projektów graficznych. Jednym z najczęściej wybieranych jest Canva.

18. Canva

Jest bardzo prostym w obsłudze programem graficznym online. Pozwala na tworzenie takich projektów jak proste strony internetowe, prezentacje, banery, infografiki czy wizytówki nawet laikom, nieposiadającym rozbudowanej wiedzy graficznej. Program dostępny jest w wersji darmowej i płatnej. Opcja bezpłatna zawiera między innymi: dwa foldery do organizowania plików, 8000 szablonów i 1 GB wolnej przestrzeni do przechowywanie projektów. Wersja płatna jest dużo bardziej rozbudowana i zawiera 50. 000 szablonów, 4 mln ikon, zdjęć i ilustracji oraz 100 GB przestrzeni. Ponadto opcja płatna umożliwia tworzenie projektów w zespole, zapisywanie szablonów, tworzenie niestandardowych wymiarów projektów oraz możliwości eksportowania projektów z przezroczystym tłem.

Zalety i wady programu

Do największych zalet kreatora należą jego prosta i intuicyjna obsługa z wbudowanym edytorem tekstu, działającym jak Word oraz możliwość dopasowania funkcji do własnego programu webinarowego.

Do wad kreatora można zaliczyć mało ekonomiczne rozmieszczenie treści, małą ilość standardowych szablonów oraz brak możliwości zmiany rozmiaru obrazka.

Instalacja kreatora.

Krótkie podsumowanie

Narzędzia do pracy zdalnej organizują czas pracy, umożliwiają sprawną komunikację i organizację zadań. Przydatne zarówno do pracy zespołowej w firmach, jak i dla osób pracujących w wolnych zawodach freelancera, copywritera, tłumacza, dziennikarza, grafika czy webmastera.

Porządkują i ułatwiają wykonywanie obowiązków. Umożliwiają swobodną komunikację i pozwalają na wymianę informacji w czasie rzeczywistym. Nie ma recepty na wybór najlepszych narzędzi. Jest to bowiem sprawą względną, zależną od preferencji i potrzeb. Możliwości rynkowe w dzisiejszej dobie dają szeroki asortyment do wyboru. Zatem każdy ma możliwość doboru narzędzi najbardziej dopasowanych do własnych potrzeb i możliwości.

 

Wydaje Ci się to zbyt trudne? Nie wiesz od czego zacząć? Skontaktuj się z nami a nasi Specjaliści znajdą dla Ciebie najlepsze rozwiązanie!

Wyślij wiadomość e-mail na adres: biuro@cognity.pl lub zadzwoń pod nr: +48 577 136 633.

Wybrani Klienci:

Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.
Więcej informacji o plikach cookies znajdziesz tutaj
Kliknij ZGADZAM SIĘ, aby ta informacja nie wyświetlała się ponownie
Cognity.pl